Foix | Garraf | Olèrdola També es convoca una nova edició del Concurs Fotogràfic Viu el parc

La 30a edició del Viu el parc als parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix ofereix activitats centrals i als municipis fins al desembre

05/10/2023

Entre els mesos de setembre i desembre, els parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix s'omplen d'activitats i bones propostes de la mà del programa Viu el parc, que celebra la 30a edició. Dins els actes centrals, hi ha la Matinal al parc el 5 de novembre al Conjunt monumental d'Olèrdola, la nit d’estels a l'Observatori Astronòmic del Parc del Garraf el 3 de novembre, tres concerts Parcs en concert, dos recitals Poesia als parcs i el 29è Concurs Fotogràfic dels tres parcs. A més, els municipis acolliran nombroses activitats per a tots els públics.

En el marc dels actes centrals del programa Viu el parc, en aquesta edició els parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix acullen tres concerts Parcs en concert: el 29 de setembre Magalí Saré i Victori Andreu al castell de Castelledefels; el 21 d'octubre al castell de Penyafort amb Amaia Miranda, i el 29 d'octubre al castell d'Olèrdola, al Conjunt monumental d'Olèrdola, amb Davide Casu. Prèviament, s'oferiran visites guiades als espais que acullen els espectacles.

També hi haurà dos recitals poeticomusicals que s'inscriuen en el cicle Poesia als parcs: Anna Gual recitarà els seus versos amb l'acompanyament musical d’Àngela Balcells d'Angeladorrrm (guitarra i veus) el diumenge 8 d'octubre al parc de la Costeta, a Begues, al Parc del Garraf; i tancarà el cicle a la plaça del Castell, de Castellet, al Parc del Foix, l'espectacle poètic familiar de Núria Albertí amb música d'Andreu Galofré, de La Ludwig Band. Els dos espectacles comptaran amb servei d'interpretació en llengua de signes catalana (LSC).

Nit d'estels i Matinal al parc

El divendres 3 de novembre, l'Observatori Astronòmic del Parc del Garraf a Olivella protagonitzarà una nova nit d'estels. Hi haurà dos passis (18.15 h i 19.30 h) i es podrà gaudir del cel i de l'observació de Júpiter i Saturn. Per assistir-hi cal fer reserva prèvia.

El diumenge 5 de novembre al Conjunt monumental d’Olèrdola, al Parc d’Olèrdola, es podrà assistir a la Matinal. A partir de les 10.30 i fins a les 12.30 h, hi haurà farcell de jocs, tallers i contes familiars i tallers de land art i de mandales amb elements naturals. A les 12.30 , serà el moment de l’espectacle de cloenda amb animació musical per a totes les edats.

A més a més, el dia de la Matinal hi haurà jornada de portes obertes en tot el recinte del Conjunt monumental. És recomanable portar la càmera per participar en la 29a edició del Concurs de Fotografia dels Parcs del Garraf, d’Olèrdola i del Foix.

Es poden consultar totes les activitats a les corresponents agendes d'activitats de cada parc a la web Viu el parc.

29è Concurs de Fotografia dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

En aquesta ocasió, es poden fer arribar originals fins al 17 de novembre. El certamen està organitzat conjuntament entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Castelldefels amb el Grup de Fotografia Experimental de Castelldefels. Pel que fa a la temàtica de les imatges, s’estableixen dues modalitats: Modalitat 1. Els parcs. Qualsevol imatge que reflecteixi el patrimoni natural i cultural dels parcs del Garraf, d’Olèrdola i del Foix; i Modalitat 2. La Matinal. Qualsevol instantània dels actes de la Matinal Viu el parc que se celebrarà el diumenge 5 de novembre al Conjunt monumental d’Olèrdola.

Hi ha tres premis (de 375, 200 i 150 euros) per a la primera modalitat i tres premis més (de 250, 150 i 100 euros) per a la segona modalitat.

Més informació en aquest enllaç.

Categoria: Educació ambiental, Foix, Garraf, Olèrdola, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Poesia als Parcs,