Marina Van comptar amb les explicacions de tècnics del Parc

Alumnes de Gestió forestal i del medi natural de l'Institut Rubió i Tudurí visiten el Parc de la Serralada de Marina

16/03/2021

Els parcs i espais naturals protegits proporcionen a la població recursos educatius i de sensibilització ambiental de primer ordre. Recentment, un grup d'alumnes de l'Institut Rubió i Tudurí. Escola de Jardineria de Barcelona van visitar el Parc de la Serralada de Marina per descobrir la riquesa de l'itinerari SL-C 141 De Torribera al Puig Castellar. Els estudiants van acabar la jornada al Centre d'Educació Ambiental Ecometropoli, de Santa Coloma de Gramenet.

Els dies 8 i 11 de març, els dos grups de 2n del Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) de Gestió forestal i del medi natural de l'Institut Rubió i Tudurí. Escola de Jardineria de Barcelona van visitar el Parc de la Serralada de Marina i van recórrer l’itinerari senyalitzat SL-C 141 De Torribera al Puig Castellar, que finalitza en el poblat ibèric.

Un cop allí, els va rebre el tècnic d'Ús públic i educació ambiental del Parc, que els va explicar qüestions relacionades amb el territori i els principals eixos de gestió del Parc, i l’exalumna del mateix cicle i ara membre de l'equip de manteniment del Parc, Rebeca Ballesteros, la qual els va explicar el seu itinerari laboral. Nois i noies van acabar el matí fent una visita al Centre d’Educació Ambiental Ecometropoli, a Santa Coloma de Gramenet, on van ser atesos pels seus educadors.

Entre el 17 de febrer i el 17 de març la mostra itinerant "Parc de la Serralada de Marina" s'a exposat a l'Institut Rubió i Tudurí, una oportunitat perfecta perquè tots els seus alumnes descobrissin els elements més rellevants de la flora, fauna, paisatge i patrimoni d'aquest espai natural protegit.

Parc de la Serralada de Marina, espai d'aprenentatge i educatiu

Per la seva proximitat a la ciutat i la seva accessibilitat a peu o en transport públic, els valors naturals i patrimonials del Parc de la Serralada de Marina són un recurs educatiu habitual per als centres escolars dels municipis del seu àmbit.

Així, els equipaments ambientals Ecometropoli (Santa Coloma de Gramenet) i l'Escola de Natura Angeleta Ferrer (Badalona) utilitzen des de fa molts anys alguns dels itineraris senyalitzats del Parc per desenvolupar-hi activitats escolars de sensibilització cap al medi natural dins d'un espai protegit. També és molt utilitzat l'itinerari pedagògic del torrent de les Bruixes a Torribera, el qual va ser creat a iniciativa d'un equip de professorat.

Actualment i motivat pel confinament, el Parc de la Serralada de Marina ha significat una descoberta per a molts centres escolars que d’aquesta manera han pogut realitzar sortides a la natura sense moure's del municipi o la comarca i conèixer el seu entorn proper.

Xarxa d'equipaments, serveis i programes d'ús públic i educació ambiental

El Parc de la Serralada de Marina compta amb diversos punts d’informació i un centre de documentació a més d’equipaments pedagògics i culturals, àrees d’esplai i miradors. També hi ha un bon nombre d’itineraris senyalitzats, programa de rutes i passejades guiades, exposicions permanents i itinerants i publicacions divulgatives.

El Parc acull el programa lúdic, cultural i escolar “Viu el parc” i “Viu el parc a l’escola” i el cicle de recitals poeticomusicals “Poesia als parcs. Lletres i paisatges”, un ventall de propostes per descobrir i fruir del medi natural, sempre de manera respectuosa.

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Exposicions, Marina, Educació ambiental, Educació ambiental,