Marina A petició d'entitats, ajuntaments i particulars

El Parc de la Serralada de Marina reforça la senyalització de l'ús de la bicicleta arran de diversos accidents i per la utilització d'algunes zones per grups escolars

$urlFileEntry

Reforç de la senyalització al Parc.
Autor: XPN

17/02/2021

Diversos accidents greus de ciclistes, amb evacuació en helicòpter, per trialeres fetes obrint camins nous o circulant camp a través han posat l’alerta al Parc de la Serralada de Marina, ja que aquestes situacions posen en perill els mateixos ciclistes i altres visitants del Parc. Per això i per l'inici d'activitats escolars en alguns d'aquests indrets, a petició d’entitats, ajuntaments i particulars, es reforça la senyalització sobre l’ús de la bicicleta.

Aquests dies de confinament comarcal, i especialment des del desconfinament d’abans de l’estiu arran de la pandèmia, molts visitants passegen o fan esport al Parc de la Serralada de Marina. Gent a peu i ciclistes es barregen i els diferents interessos poden crear alguns conflictes. Entitats, ajuntaments i particulars han mostrat la seva preocupació pels possibles perills de trobar-se bicicletes per corriols, uns perills que s’afegeixen als problemes de conservació que suposa el seu trànsit per camins estrets.

També s’ha incrementat el nombre de suggeriments i queixes de visitants del Parc amb referència a l’ús de la bicicleta al Parc de la Serralada de Marina. No es tracta, en cap cas, d’una campanya de desprestigi del col·lectiu de ciclistes, es tracta de buscar una millor entesa i civisme entre els diferents usuaris del Parc de la Serralada de Marina per al seu gaudi i la seva preservació com a espai natural protegit en un territori altament poblat.

Per aquest motiu, i coincidint amb el desenvolupament d'activitats del programa Viu el parc a l'escola que desenvolupa la Xarxa de Parcs Naturals a la zona de Badalona, s’ha iniciat un nou reforç de la senyalització de l’ús de la bicicleta al Parc així com d’algunes zones on s’han fet tasques de regeneració d’erosió, com la zona de Nou Pins a Tiana, la zona carenera del Parc, el turó de Montigalà i la vall de Sant Jeroni, entre Badalona i Santa Coloma de Gramenet.

També s’ha instal·lat una senyalització d’avís a les bicicletes al GR 92 al seu pas per la vall de Sant Jeroni i Can Butinyà a Badalona, on durant els propers mesos es realitzaran activitats escolars del programa Viu el parc amb els centres educatius dels municipis de Badalona, Montcada i Reixac, Sant Fost de Campsentelles, Santa Coloma de Gramenet i Tiana.

Al Parc de la Serralada de Marina, el text normatiu aprovat l’any 2002 del Pla especial de protecció i millora del sector sud de la serralada de Marina senyala que només es permet l'ús de la bicicleta en carreteres, pistes forestals o camins de passejada de més de tres metres d’amplada. La velocitat màxima per pistes és de 20 km/h i és obligat respectar la preferència de vianants i evitar causar-los molèsties. Així mateix, la circulació de vianants per les àrees qualificades com a Zones d’Alt Interès Ecològic i Paisatgístic (ZIEP) pel Pla especial es realitzarà preferiblement per aquells itineraris de passejada expressament i degudament senyalitzats i s’evitarà especialment obrir nous camins i el pas camp a través.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Educació ambiental,