Marina En el marc del programa “Parcs i Biblioteques... naturalment!”

L'Institut de Sostenibilitat i Medi Ambient de Barcelona presenta la col·laboració amb el Parc de la Serralada de Marina al CNEA

30/01/2024

L’Institut de Sostenibilitat i Medi Ambient de Barcelona (anteriorment Institut Rubió i Tudurí) va presentar, el divendres 26 de gener, en el III Congrés Nacional d’Educació Ambiental, celebrat a la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona, la col·laboració que fan amb el programa “Parcs i Biblioteques... naturalment!” i el Parc de la Serralada de Marina als municipis de Badalona i Santa Coloma.

Dues alumnes del centre van presentar, amb gran interès per part dels participants, el projecte que van portar a terme l’any 2023 amb l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior en Gestió forestal i del medi natural: “Educació ambiental a les biblioteques per a la integració dels valors ambientals del Parc: Què fan uns estudiants de formació professional en una biblioteca?”.

En aquest projecte, l'alumnat del Cicle formatiu, i dins de l’assignatura de tècniques d'educació ambiental, van elaborar diverses propostes d’activitats d’educació ambiental, entre les quals hi ha obres de teatre, tallers de perfums, rutes ornitològiques, sessions de debat i sessions de descoberta de la nit al Parc, i han comptat amb l'assessorament del Parc i de les biblioteques. El projecte finalitza amb la realització d’activitats davant al davant de públic familiar a una biblioteca.

Aquesta col·laboració en xarxa vol tancar el cercle entre la formació, el coneixement i la gestió d'espais naturals, buscant que els alumnes puguin portar a terme els seus projectes d'educació ambiental en situacions reals.

Aquest projecte el porten a terme: la professora de la matèria de tècniques d'educació ambiental i tutora de 1r curs del Cicle Formatiu de grau superior de Gestió Forestal i Medi Natural, les directores de les biblioteques dels municipis del Parc de la Serralada de Marina i l'equip tècnic d'educació ambiental del parc.

Categoria: Marina, Educació ambiental, ODS,