Marina La trobareu als equipaments del Parc i, en digital, al web

Una guia recull els testimonis de l'ocupació humana i el patrimoni arquitectònic més rellevant del Parc de la Serralada de Marina

03/02/2019

La publicació, adreçada a tots els públics, aplega i descriu les mostres principals de l’ocupació i els assentaments humans i el patrimoni arquitectònic més destacat del Parc de la Serralada de Marina des d’època prehistòrica i fins al segle XIX.

La guia “Petjades i testimonis de l’ocupació humana” del Parc de la Serralada de Marina conté un interessant text introductori que fa una breu i concisa passejada per la història del poblament de la serralada de Marina i les restes arqueològiques principals, des de coves de l’època del bronze fins al cementiri del Còlera o l’aqüeducte de Dosrius a Barcelona, ambdós del segle XIX, passant pels diversos poblats ibèrics, l’església de Sant Pere de Reixac, la Torre Pallaresa, Can Miravitges, Sant Jeroni de la Murtra o la Conreria (vestigis medievals), Torribera (s. XV), la Torre dels Frares (s. XVI) i l’ermita de Sant Climent (s. XVII).

La descripció i història de cada resta arqueològica, poblat o edificació va acompanyada d’una fotografia, la localització, coordenades i indicacions sobre com s’hi arriba i si, per exemple, és un punt d’interès d’algun dels itineraris senyalitzats del Parc. A més a més, en l’apartat “Altres dades” s’indiquen curiositats i altra informació d’interès. La guia inclou una interessant bibliografia final per a totes aquelles persones que desitgin conèixer amb més profunditat aquest patrimoni.

Els textos que formen la guia “Petjades i testimonis de l‘ocupació humana” han estat proporcionats pel Museu Municipal de Montcada i Reixac, Museu de Badalona, Museu Torrebaldovina de Santa Coloma de Gramenet i l’Ajuntament de Tiana.

Podeu descarregar-vos-la en format PDF en aquest enllaç o bé la trobareu en paper en els diversos equipaments del Parc.

Categoria: Marina, Guies, general,