Montnegre-Corredor | Marina | Litoral Elaborats en el marc del programa 'Parcs i biblioteques... naturalment!' i de les activitats del Dia Europeu dels Parcs

Tres vídeos difonen la biodiversitat, el paisatge i l'ocupació humana dels parcs del Montnegre i el Corredor, Serralada Litoral i Serralada de Marina

26/05/2020

El diumenge 24 de maig es va commemorar el Dia Europeu dels Parcs i tant els tres parcs com les biblioteques del Maresme que participen en el projecte 'Parcs i biblioteques… naturalment!' van celebrar-ho amb diverses iniciatives col·lectives i, enguany, en línia. Una d’elles porta per nom 'Un cop d’ull al Parc' i s’ha materialitzat amb la realització de tres vídeos sobre la biodiversitat, paisatge i ocupació humana dels parcs del Montnegre i el Corredor, Serralada Litoral i Serralada de Marina.

“Un cop d’ull al Parc” va néixer arran d’una crida als usuaris de les biblioteques i parcs en què es demanaven fotografies del seu entorn natural i cultural més proper. En la iniciativa, molt ben rebuda, van participar-hi més de seixanta persones i es van rebre més de 230 fotografies.

A continuació, en Joan Manel Riera, biòleg, educador ambiental i fundador de l’Escola de Natura del Corredor, va interpretar-les en una col·lecció de tres vídeos elaborats amb una selecció de les imatges aplegades, tot cercant la informació amagada en elles i provocant-hi la reflexió. Els enregistraments, temàtics, se centren en la biodiversitat, el paisatge i l’ocupació humana del Parc de la Serralada de Marina, el Parc de la Serralada Litoral i el Parc del Montnegre i el Corredor.

Per la seva brevetat, frescor i síntesi, aquestes píndoles de vídeo són molt útils per copsar conceptes rellevants del medi natural i per animar la participació de la ciutadania en la seva descoberta.

En els enllaços següents al canal Youtube de les Biblioteques Municipals del Maresme els podeu visualitzar:

Un cop d’ull al Parc: Biodiversitat.

Un cop d’ull al Parc: Paisatge.

Un cop d’ull al Parc: Gent al Parc.

Moltes gràcies a tots els qui heu col·laborat i heu fet possible aquest projecte.

Parcs i biblioteques... naturalment!

Nascut l’any 2017 fruit de la col·laboració entre la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, aquest programa apropa mitjançant iniciatives diverses la ciutadania al territori i al seu entorn natural més immediat perquè aprengui a gaudir-lo i es sensibilitzi sobre la necessitat de conservar-lo. En podeu veure diversos vídeos al canal Youtube de la Xarxa de Parcs Naturals.

Per a més informació sobre les activitats organitzades enguany per celebrar el Dia Europeu dels Parcs, consulteu aquest enllaç

Font de la informació: Escola de Natura del Corredor

Categoria: Paisatge, Educació ambiental, Geologia, Hidrologia, Divulgació, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, ODS, Dia Europeu dels Parcs, Vídeos, fauna, hàbitats, Educació ambiental, flora, Vídeos, Marina, Educació ambiental, Litoral, general,