Montseny Es presenten les accions previstes en el Next Generation de Turisme

El Fòrum Permanent de la CETS del Montseny inicia el reconeixement de la participació dels ajuntaments en el turisme sostenible

22/12/2023

El Parc Natural del Montseny va celebrar el 29è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) el 13 de desembre a Sant Esteve de Palautordera, amb l’assistència de 38 persones, representants de 23 ens públics i 18 de privats. Entre d’altres, es van aprovar els criteris de reconeixement a la participació dels ajuntaments en aquest projecte i es va fer l’acte de renovació de l’adhesió de dues empreses, l’Alberg El Polell i l’Aula d’entorn rural Can Turró, a les quals es va agrair l'esforç i la implicació en el projecte i la voluntat de seguir col·laborant en la CETS Montseny.

Des del Parc es valora molt positivament la participació de tots els agents implicats, del treball en equip i en xarxa per part dels diferents actors implicats, tant el sector turístic com el sector privat i com la filosofia CETS és intrínseca en tots els assistents. Cal veure i seguir treballant en la millora de la participació per part dels consistoris municipals i per seguir compatibilitzant el projecte CETS amb altres projectes de sostenibilitat que hi ha al territori (com per exemple, el Biosphere). El tret distintiu de la CETS és poder treballar de forma sostenible i de forma col·laborativa amb l’administració gestora del parc, essent el Parc Natural el vincle que uneix tots els assistents.

A la trobada, el director del Parc Natural, Xavier Navalón, i la tècnica d’ús públic i educació ambiental, Elisabet Ros, van explicar i es va fer valoració de la implantació del punt d’acollida al Montseny, a Fogars de Montclús. Entre d’altres, la mesura ha suposat un augment del 54 % en l’ús del Bus Parc. Van agrair, sobretot, el treball conjunt amb l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny i amb l’acreditació de les empreses CETS. Les activitats que van organitzar van acollir unes 750 persones.

El Fòrum també va servir per explicar el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació - PSTD Espais naturals i turisme sostenible, finançat amb fons Next Generation. Elisabet González, responsable de programes europeus de la Diputació de Barcelona, va detallar les actuacions que es preveu que es desenvolupin durant els anys 2024 i 2025, i específicament les que es duguin a terme al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, sobretot relacionat amb la millora d’alguns equipaments i infraestructures turístiques, també en el coneixement i el detall del visitant del parc, i sensorització de visitants.

Es va posar de manifest que aquest Next de Turisme s’ha donat específicament als parcs de la XPN que estan treballant amb la CETS i que moltes de les actuacions previstes sorgeixen dels plans d’acció de la CETS , és a dir gràcies a tot aquest treball fet conjuntament durant tots aquests anys.

Categoria: Montseny, Turisme sostenible, ODS,