Montseny Un pas més en el procés de renovació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS)

El Fòrum Permanent de la CETS al Montseny organitza tallers temàtics per elaborar el pla d'acció

21/12/2020

El dimecres 16 i el dijous 17 de desembre es van desenvolupar cinc tallers virtuals dedicats a l’elaboració del programa d’accions de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) al Montseny. En cada taller es van treballar entre tres i quatre accions de cada una de les set línies que formen l’Estratègia CETS al Montseny per al període 2021-2025. A les reunions hi van assistir una quarantena de persones, representants d’administracions, entitats i empreses turístiques i locals i membres totes elles del Fòrum Permanent.

Un cop aprovada l’Estratègia de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Montseny el passat 15 d’octubre per part del Fòrum Permanent en un primer moment i, després, per la Comissió Consultiva i el Consell Coordinador del Parc Natural, actualment s’està elaborant el programa d’acció per als anys 2021-2025, que comptarà amb unes quaranta actuacions d’acord amb els temes clau i els principis bàsics de la Carta Europea de Turisme Sostenible.

Durant les dues jornades de treball van tenir lloc cinc tallers, dos la tarda del dimecres 15 i tres la tarda de dijous 16, amb una mitjana d’assistència d’entre vuit i deu persones per taller, totes elles membres del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible que s’hi havien apuntat prèviament.

Gràcies a la distribució per sales que permeten les eines digitals, els participants (representants d’administracions, entitats i empreses turístiques i locals) van poder debatre cada una de les noves accions que formaran el programa d’actuacions de la CETS per al període 2021-2025 i que s’aprovaran durant el primer trimestre de l’any 2021.

Els set eixos principals de l’Estratègia CETS al Montseny

L’Estratègia de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Montseny per al període 2021-2025, vinculada estretament amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), s’havia definit prèviament gràcies al treball participatiu i a l’elaboració d’un qüestionari per part de tots els membres del Fòrum Permanent que va rebre més de cinquanta respostes i propostes.

Tancat aquest procés previ d’elaboració, finalment l’Estratègia CETS s’estructura al voltant de set eixos principals dels quals se’n derivaran les diverses accions a desenvolupar. Són els següents: Implicar l'activitat turística en la conservació de la biodiversitat i dels elements identitaris i culturals del Montseny; Sensibilitzar i transmetre els valors i la singularitat d’aquest territori; Facilitar la millora del comportament ambiental en l’activitat turística i en l’àmbit municipal; Estructurar una oferta turística de qualitat basada en l'ecoturisme; Potenciar les activitats econòmiques pròpies de l’entorn rural del Montseny; Realitzar una gestió activa i coordinada dels espais i equipaments d’ús públic, i, finalment, Assegurar la participació, la comunicació, el manteniment i seguiment de la Carta Europea de Turisme Sostenible al territori.

Un cop consensuats i aprovats pel Fòrum Permanent i de forma conjunta l’Estratègia i el programa d’accions, el pas següent serà presentar-los a la Federació EUROPARC per a la seva validació.

Per a més informació sobre la Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montseny i a la resta de parcs de la Xarxa de Parcs Naturals, consulteu la web Turisme sostenible als espais naturals.

Categoria: Montseny, Diputació de Barcelona, ODS,