Montseny Entre el 6 i el 8 d'octubre, es combinaran sessions teòriques i pràctiques

Inscripcions obertes al taller de tres dies sobre la tècnica constructiva de la pedra seca al Montseny

07/09/2023

Orígens. Escola taller de bioconstrucció ofereix del divendres 6 al diumenge 8 d'octubre la 3a edició del taller Pedra seca al Montseny, centrat en aquesta tècnica constructiva. El curs, de 18 h i un preu general de 260 euros, combina sessions teòriques i pràctiques i s’adreça tant a autoconstructors com a professionals i tècnics de la construcció. Es desenvoluparà entre l’Ajuntament de Tagamanent i entorn i el Mas el Bellit, al pla de la Calma.

L’any 2018, la UNESCO va reconèixer la tècnica de la pedra seca com a patrimoni immaterial de la humanitat i en el paisatge mediterrani són molt presents construccions que segueixen aquesta tècnica tan ancestral. Si bé la construcció amb pedra seca segueix uns principis i tècniques senzills, cal conèixer-los amb cura i habilitat.

El curs de tres dies que organitza Orígens. Escola taller de bioconstrucció entre el divendres 6 d'octubre i el diumenge 8 d'octubre a diversos espais de Tagamanent, al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, té els objectius principals de donar a conèixer als participants les normes bàsiques i els principis de la construcció en pedra seca; aprendre a utilitzar les construccions de pedra seca com a element estructural i funcional; entendre la morfologia i la composició de les pedres per seleccionar i usar-les de la forma més favorable en la construcció; analitzar els elements constructius amb pedra seca del nostre entorn i, també, conèixer les diverses activitats que es promouen en el nostre territori de recuperació i difusió del patrimoni i la tècnica de la pedra seca.

Al llarg de les tres jornades, es combinaran coneixements teòrics i pràctics. A les diverses xerrades ofertes sobre la construcció amb pedra seca avui, la geologia i construcció amb pedra seca i les iniciatives de recuperació d’aquesta tècnica a Catalunya, se’ls sumaran pràctiques constructives per posar en pràctica alguna de les tècniques més habituals mitjançant la reconstrucció de marges i partions i s’analitzaran sobre el terreny mur de contenció, cabanes, pous de glaç, forns de calç...

Així mateix, el curs donarà a conèixer també el projecte Wikipedra i les iniciatives diverses que s’estan portant a terme en la recuperació i difusió del coneixement per part d’entitats diverses al nostre territori.

Inscripcions obertes

En aquest enllaç es ampliar la informació, consultar el programa, horaris i fer la inscripció. El nombre de participants està previst entre 10 i 15 i els formadors són Roger Solé, marger, membre de La Feixa Pedra Seca; Albert Gavaldà, marger i membre de Relleu i Entorn; Jordi Ferrer, geòleg, membre de LithosGeotècnia; i Xavi Ventura, bioconstructor, educador social i membre d'Orígens.

La durada de la formació és de 18 h i els espais on es desenvoluparà el taller son divendres l’Ajuntament de Tagamanent i entorn i de dissabte al diumenge el Mas el Bellit, al pla de la Calma, Tagamanent. Més informació al telèfon 633 492 979 (Xavier Ventura). El preu general és de 260 euros i de 208 euros per als alumnes de l'Escola Orígens. Aquells participants que assoleixin un 80 % d’assistència se’ls entregarà un certificat d’aprofitament.

La proposta, organitzada per Orígens. Escola taller de bioconstrucció, compta el suport del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, l’Ajuntament de Tagamanent, la Diputació de Barcelona i la Diputació de Girona.

Font de la informació: Orígens. Escola taller de bioconstrucció

Categoria: Montseny, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,