Xarxa de Parcs Naturals | Altres Permet fer un recorregut per les col·leccions, activitats i exposicions dels museus

La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya estrena un portal web on consultar el patrimoni natural de Catalunya

02/05/2024

En quins museus de Catalunya pots veure dinosaures, papallones o ratpenats? La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya estrena un lloc web que és la porta d’entrada a la riquesa global de la biodiversitat i el patrimoni natural de Catalunya. El nou web facilita la cerca global, les col·leccions, les activitats i les exposicions relacionades amb els museus de ciències naturals i pretén educar la comunitat sobre la riquesa natural del nostre país i la importància de conservar-la per a les futures generacions. Entre aquests museus, n'hi ha que tenen conveni amb la Xarxa de Parcs Naturals, com ara el Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Museu de CIències Naturals de Barcelona i el Museu del Ter.

Amb aquesta iniciativa, la Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya (XMCNC)  ofereix no només un recurs digital, modern i accessible, sinó que també dona a conèixer cada museu membre, destacant-ne les especialitats, les col·leccions significatives i els programes educatius.

La Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya està integrada per deu museus: Museu Darder de Banyoles - Espai d’Interpretació de l’Estany, Museu de Ciències Naturals de Granollers, Museu d’Arenys de Mar, Museu del Ter, Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, Museu d’Isona i Conca Dellà, Museu de Ciències Naturals de Barcelona, Museu de l’Institut Botànic de Barcelona, Museu d’Alcover, Museu de les Terres de l’Ebre i Museu Geològic del Seminari de Barcelona.

Entre tots aquests museus custodien un patrimoni de més de 3.800.000 d’exemplars format per espècimens de geologia, paleontologia, botànica i zoologia, patrimoni que difonen i comparteixen amb la ciutadania a través d’uns programes d’activitat educativa i cultural actius. Els museus de la XMCNC, a més, es distingeixen per la realització d’una intensa tasca de recerca que ha donat lloc a la creació d’un coneixement de rellevància internacional.

La XMCNC es va formar l’any 2021 amb l’objectiu de promocionar les polítiques comunes de protecció i difusió del patrimoni natural, així com la formació i la dinamització territorial del patrimoni natural. El lideratge de la XMCNC l’exerceix el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, que, com a museu capçalera, és al capdavant de la comunitat estable de museus que conforma la Xarxa i que, com a tal, dona suport a la coordinació i execució de l’acció de la Xarxa.

Font de la informació: Xarxa de Museus de Ciències Naturals de Catalunya

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Altres,