Parc Fluvial Besòs S’evita, així, el creuament dels diversos usos en el mateix punt

Es dona per acabada la intervenció per a la millora de l'accés a Can Peixauet

25/03/2019

Des de l’any 2016, la Diputació de Barcelona, a través de l’Oficina Tècnica d’Acció Territorial, està duent a terme un seguit d’accions amb l’objectiu de millorar la seguretat del usuaris del Parc Fluvial del Besòs.

Una de les primeres accions realitzades va ser la publicació del fullet “Al parc en bicicleta”, amb una sèrie de recomanacions per circular dins el Parc Fluvial.

Més tard, i amb la voluntat de reforçar aquest missatge, es va introduir la limitació de velocitat màxima a 20 km/h per als usuaris i usuàries del carril bici, amb la senyalització horitzontal del ferm així com la informació als panells ubicats en cadascun dels accessos.

L’any 2017, també es van instal·lar dos ponts de fusta sobre dos col·lectors, ubicats un  en el marge esquerre i l’altre, en el dret, per donar continuïtat a la llera sense que els usuaris s’haguessin de creuar en la pista asfaltada per salvar aquests obstacles.

A l’inici del 2019, la Diputació de Barcelona ha donat per finalitzada la intervenció feta a l’entorn del col·lector de l’accés de Can Peixauet. Can Peixauet és l’accés que hi ha aigües amunt del pont de Potosí, un accés amb un sobreeixidor, molt proper a la rampa, que a causa de la seva amplada crea moltes interferències entre els usuaris que van en bicicleta, aquells que passegen, aquells que corren o els que passegen els seus gossos.

Es tracta d’un accés prou important ja que és molt proper al parc de Can Peixauet i a l’estadi municipal i està ben comunicat amb la L9N del metro així com amb diverses parades d’autobús.

Garantir la seguretat dels usuaris

L’objectiu principal d’aquesta actuació és garantir, en primer terme, la seguretat dels usuaris en un punt dificultós i perillós a causa de la presència de diversos elements construïts (la rampa d’accés, el desnivell del sobreeixidor d’un col·lector municipal i el traçat del carril bici) sumats al pas continu de bicicletes, gent passejant o corrent.

La intervenció ha consistit a instal·lar un pont de fusta paral·lel al pont del col·lector per garantir la continuïtat del carril bici, sense que aquest envaeixi l’espai destinat als vianants.

D’aquesta manera s’evita el creuament dels diversos usos en el mateix punt i, alhora, es garanteix una traçabilitat més dinàmica. Un petit desnivell afavoreix que es mantingui la velocitat de 10 km/h obligatòria a l’entorn dels accessos, mentre que a la resta del Parc Fluvial la limitació és de 20 km/h.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Parc Fluvial del Besós, Parc Fluvial Besòs, general,