Sant Llorenç-Obac Amb els espectacles dels cicles Poesia als parcs. Lletres i paisatges i Òpera als parcs

Continuen les activitats del 28è Viu el parc del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

19/05/2019

El diumenge 5 de maig la Casa Nova de l’Obac va acollir el primer dels actes centrals del programa Viu el parc al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, la Matinal al parc. Fins al mes de juliol, continuen les propostes d’oci per a tota la família, entre d’altres, el recital poeticomusical del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges al Marquet de les Roques i l’espectacle d’Òpera als parcs al municipi de Granera.

La 28a edició del programa Viu el parc arriba farcida de propostes lúdiques i culturals per gaudir amb la família i amb els amics. Així, el diumenge 5 de maig, la Casa Nova de l'Obac (Terrassa-Vacarisses) va ser l’escenari de la Matinal al parc i va acollir nombroses famílies que van poder gaudir d’un matí de música, contes, tallers i espectacle final.

El programa continua fins al mes de juliol. A continuació, us oferim el detall de les activitats principals:

Poesia als parcs. Lletres i paisatges i Òpera als parcs

El dissabte 1 de juny a les 19 h al Marquet de les Roques (Vall d’Horta. Sant Llorenç Savall) s’oferirà el recital poeticomusical “Nosaltres direm la llum i la força”, amb Roc Casagran i Lu Rois.

Dues setmanes després, el diumenge 16 de juny a les 12 h, l’església de Sant Martí (Granera) al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac acollirà l’espectacle “Schubert de prop”, amb Ulrike Haller, soprano; Antoni Fajardo, baix; Josep Buforn, piano; Dolça Cos, rapsoda, i Bertie Fernández, perfumista. Després de l’actuació hi haurà un tastet de productes del Moianès.

Dues nits d’estels

El 28è Viu el parc del Parc Natural ha programat dues sessions de la Nit d’estels, la primera d’elles, el divendres 12 de juliol a Granera entre les 21.30 i les 23.30 h, al Casal de Granera i Mirador del Cucut. Les places són limitades i cal fer la inscripció prèvia al correu electrònic: nitdestelsgranera@fusic.org. El 20 de juliol entre les 21.30 i les 23.30 h, la Nit d’estels arribarà a la piscina municipal de Monistrol de Calders. Inscripcions aquí: nitdestelsamonistrol@fusic.or.

Descarregueu-vos el programa del 28è Viu el parc del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac en aquest enllaç. Hi podreu consultar totes les activitats.

Viu el parc

Promoguda per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, la campanya Viu el parc s'estructura en dues vessants. Per una banda, trobem els actes centrals, oberts a tots els públics, que inclouen, com hem vist, la Matinal al parc, Poesia als parcs. Lletres i paisatges o la Nit d'estels i, per una altra, s'organitza el programa escolar adreçat, específicament, als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Parc i que consta d'una visita a l'aula i d'una sortida conjunta a l'espai natural protegit. Ambdues activitats són complementàries i apropen els infants al coneixement dels valors del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Viu el parc es desenvolupa
també als parcs del Castell de Montesquiu, Montseny, Montnegre i el Corredor, Serralada de Marina, Serralada Litoral, Garraf, Olèrdola i el Foix i a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona. Us convidem a veure el vídeo següent que commemora els 25 anys de vida d’aquest programa celebrats el 2017.

I recordeu que, durant tot l'any, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac els caps de setmana s'organitzen passejades guiades pensades per a tota la família. Les trobareu aquí.

Categoria: Educació ambiental, Poesia als Parcs, Educació ambiental, Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, Poesia als parcs, Viu el parc, general,