Xarxa de Parcs Naturals | Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona | Altres Les biblioteques i centes de documentació la celebren amb activitats i mostres documentals

El Dia Mundial de l'Aigua és la primera efemèride ambiental DocAmbCat del 2023

06/03/2023

El 22 de març és el Dia Mundial de l’Aigua, la primera efemèride ambiental #DocAmbCat del 2023. Per commemorar-lo, les biblioteques i centres de documentació amb fons ambiental de Catalunya (DocAmbCat), entre elles les biblioteques del programa 'Parcs i biblioteques... naturalment!' organitzen activitats diverses i mostres documentals. La resta d’efemèrides ambientals del 2023 són del Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) al Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny), la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura (17 de setembre) i el Dia Internacional de les Dones Rurals (15 d’octubre).

En el marc de les propostes de la xarxa de biblioteques i centres de documentació amb fons ambiental de Catalunya, DocAmbCat, cada any es commemoren quatre efemèrides ambientals. Enguany, la primera efemèride ambiental és el Dia Mundial de l’Aigua, que se celebra anualment el 22 de març com un mitjà per centrar l'atenció en la importància de l'aigua i la defensa de la gestió sostenible dels recursos hídrics. Coincideix, a més, amb l’inici de la Conferència de l'ONU sobre l’Aigua 2023 (22-24 de març, Nova York).

Per tal de difondre el fons bibliogràfic relacionat amb aquesta temàtica, fomentar accions col·laboratives i transmetre més consciència ambiental, diverses biblioteques #DocAmbCat integrades també del programa "Parcs i biblioteques... naturalment!" de la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals han organitzat activitats i mostres documentals.

Així, les biblioteques del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac col·laboren amb l’Observatori de l’Aigua de Terrassa i disposen del recurs pedagògic La maleta de l’aigua en itinerància.

Efemèrides ambientals 2023

A més a més del Dia Mundial de l’Aigua (22 de març), les altres tres efemèrides ambientals #DocAmbCat proposades aquest 2023 són les següents: del Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) al Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny); la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura (17 de setembre), i el Dia Internacional de les Dones Rurals (15 d’octubre), amb tot de propostes al voltant de cadascuna d'elles.

A Catalunya, hi ha més de 940 centres de documentació i biblioteques públiques, especialitzades, universitàries, escolars, etc. entre els quals més de 135 (per exemple, la xarxa de centres de documentació de la Xarxa de Parcs Naturals) disposen d'un fons específic sobre temes ambientals. Més informació sobre les tasques i serveis realitzen els centres de documentació de la Xarxa de Parcs Naturals en aquest enllaç.

Per la seva banda, el programa "Pacs i biblioteques... naturalment!" va començar l’any 2017 i, actualment, ja és present a quaranta-cinc biblioteques i vuit centres de documentació del Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, el Bages, Collserola i del territori del Montserratí i a l'àmbit del Parc de la Serralada de Marina, Parc de la Serralada Litoral, Parc del Montnegre i el Corredor, Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Parc Natural de la Serra de Collserola ​​​​​​​i Parc Natural del Montseny, de la Xarxa de Parcs Naturals, i del Parc Natural del Montserrat. Entre les iniciatives que organitzen, també hi ha les maletes pedagògiques, un interessant recurs que dona a conèixer el territori i el patrimoni natural.

Categoria: Educació ambiental, Paisatge, Hidrologia, Meteorologia, Divulgació, Publicacions, Xarxa de Parcs Naturals, Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, Altres, Biodiversitat, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu, Educació ambiental,