Montseny | Collserola | Guilleries-Savassona | Marina | Litoral | Montesquiu | Foix | Garraf | Montnegre-Corredor | Olèrdola | Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals El programa Parcs i biblioteques... naturalment! també s'hi va sumar

Més de 2.500 persones van participar en les activitats del Dia Europeu dels Parcs a la Xarxa de Parcs Naturals

26/06/2024

Més de 2.500 persones van participar enguany en les activitats gratuïtes que des de la Xarxa de Parcs Naturals es van organitzar per commemorar el Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) i la Setmana de la Natura (tot coincidint amb el període entre el Dia Mundial de la Biodiversitat, el 22 de maig, i el Dia Mundial del Medi Ambient, el 5 de juny). En total es van celebrar una setantena d’activitats, entre les quals una trentena van anar a càrrec de les biblioteques municipals i centres de documentació del programa Parcs i biblioteques... naturalment!

Durant els dies de la celebració es van organitzar activitats gratuïtes ben diverses arreu dels parcs i espais naturals, amb la col·laboració i complicitat d’entitats, empreses i agents del territori. En la programació hi havia des de tallers artesanals, familiars i naturalístics a visites i passejades guiades o portes obertes als equipaments. També es van fer propostes centrades en la descoberta de la fauna, la flora i el patrimoni cultural dels parcs, conferències, observacions astronòmiques i activitats geològiques, entre d’altres. Només en el Parc Natural de la Serra de Collserola, per exemple, ja van ser més de 500 les persones que van participar en les activitats que hi van organitzar juntament amb entitats, equipaments, centres educatius i empreses, i també amb una oferta pròpia de la seva agenda d’activitats trimestral.

La Setmana de la Natura, que celebrava la novena edició sota el lema “Connectem la natura”, també va fer balanç de les activitats organitzades arreu de Catalunya, amb un total de 540 activitats realitzades per 340 organitzadors.

La Xarxa de Biblioteques, present en el Dia Europeu dels Parcs

Les biblioteques públiques del programa Parcs i biblioteques... naturalment! i els centres de documentació de la Xarxa de Parcs Naturals també es van unir a la commemoració del Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura d’aquest any, amb la programació d’activitats, com ara les vinculades a la llegenda de les dones d’aigua que van tenir lloc en biblioteques del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, la celebració d’una matinal conjunta a Mura de les biblioteques del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, o l’activitat “Biblioteca, porta del Parc”, duta a terme en biblioteques del Parc de la Serralada Litoral i del Parc del Montnegre i Corredor, on cada biblioteca va organitzar un itinerari des de la seva seu cap a un indret del seu parc de referència.

A més, durant la Setmana de la Natura també va tenir lloc la VI Jornada DocAmbCat sobre “Biblioteques ambientals i ODS”, celebrada el 30 de maig al Pati Manning, on es van commemorar els 10 anys de la xarxa catalana DocAmbCat i els 30 anys de col·laboració entre centres de documentació de Parcs.

Categoria: Montseny, Collserola, Guilleries-Savassona, Marina, Litoral, Montesquiu, Foix, Garraf, Montnegre-Corredor, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental,