Collserola Situat al cor de Collserola, és l’únic alberg on pernoctar dins els límits de l’espai natural

El projecte d'integració social INOUT Hostel guanya la medalla d'honor de Barcelona

13/01/2020

L’INOUT Hostel està situat a la zona central del Parc, molt a prop del Centre d’Informació del Parc i a cinc minuts de l’estació de FGC Baixador de Vallvidrera. Ofereix tant el servei de pernoctació en habitacions compartides com el del restaurant 'La Fourchette de Collserola'. També té espais per a reunions i actes.

L’abril del 2004, la fundació Icària Iniciatives Socials va decidir convertir un equipament municipal en desús en un petit alberg. El projecte, però, era molt més ambiciós, volia que aquest espai fos un projecte d’integració social i el va convertir en un Centre Especial de Treball d’hoteleria en què el 90 % de la seva plantilla està formada per treballadors amb discapacitat, majoritàriament intel·lectual.

Quinze anys després, aquest ambiciós projecte ha estat guardonat per l’Ajuntament de Barcelona amb la medalla d’honor per la seva tasca integradora i social d’inserció laboral de persones amb capacitats diverses i pel seu compromís amb l’entorn i la sostenibilitat.

Amb les medalles d’honor de Barcelona, l’Ajuntament reconeix els veïns i veïnes i les entitats de la ciutat que fomenten la consciència ciutadana, la convivència i els valors cívics a través de la tasca professional o associativa en l’àmbit de la participació, el voluntariat, l’associacionisme, l’esport o la cultura. Cada any s’atorguen vint-i-cinc medalles, cinc a proposta del Ple i les altres vint a proposta dels districtes.

Les medalles reconeixen la tasca d’entitats i persones que es dediquen a l’acció comunitària i la participació ciutadana, a la defensa dels drets i la dignitat de les persones, a l’acció veïnal compromesa amb la millora dels barris de la ciutat i a la cultura, el lleure o l’esport. En el cas de l’INOUT Hostel la medalla va ser proposada pel Districte de Sarrià-Sant Gervasi.

Des del Consorci del Parc Natural de Collserola considerem molt important que els projectes que es desenvolupin dins els límits d’aquest espai natural protegit incorporin la visió social, afavorint la integració de persones amb risc d’exclusió social  L’INOUT Hostel és, doncs, un projecte que compartim i amb el qual tenim establerta una col·laboració permanent, ja que no deixa de ser un equipament vinculat al Parc Natural i que dona un important servei a la ciutadania.

Més informació:

INOUT Hostel

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, Accessibilitat als parcs, ODS, general,