Guilleries-Savassona Es va identificar el tritó palmat, la granota verda, la granoteta de punts i el gripau comú

Es recuperen centenars d'exemplars de diverses espècies d'amfibis d'una piscina privada a Sant Julià de Vilatorta

29/06/2020

S'han pogut recuperar uns quatre-cents exemplars de diverses espècies d'amfibis que es trobaven en una piscina privada al municipi de Sant Julià de Vilatorta que anava a ser netejada de cara a la temporada d'estiu. Els exemplars s’han distribuït en diverses basses recuperades del municipi i a la font Trobada de Folgueroles.

Els masovers d'una masia del terme municipal de Sant Julià de Vilatorta es van posar en contacte amb l'Ajuntament del municipi i amb l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona per avisar que a la piscina de la residència havien criat i crescut centenars d'exemplars d'amfibis. Després d'analitzar diverses possibilitats, representants de l'Ajuntament i els guardes de l'Espai Natural van realitzar el buidat controlat de la piscina per recuperar el màxim nombre d'exemplars possible.

Entre les espècies presents a la piscina es van identificar el tritó palmat (Lissotriton helveticus), la granota verda (Pelophylax perezi), la granoteta de punts (Pelodytes punctatus) i el gripau comú (Bufo bufo).

Els exemplars d'amfibis, més de quatre-cents, es van poder distribuir, un cop comprovat que estaven en bones condicions de creixement i sanitàries, entre diverses basses que s'han recuperat recentment al municipi, com la bassa de la font de la Riera i la bassa d'en Brudon. També se'n van alliberar a la bassa de la font Trobada, a Folgueroles.

Una acció que només pot realitzar el personal especialitzat

Cal recordar que la translocació d'exemplars d'amfibis entre punts d'aigua només pot ser realitzada per personal especialitzat amb els coneixements adequats i les autoritzacions pertinents, el qual està capacitat per reconèixer les espècies manipulades i per aplicar les mesures necessàries respecte a la prevenció de malalties i les mesures dictaminades sobre la desinfecció del material autoritzat.

Categoria: amfibis, Guilleries-Savassona, vertebrats, Biodiversitat, ODS, fauna, Gestió del medi, hàbitats, Recerca i seguiment, general,