Selector de idioma

Publicador de contenidos

Guilleries-Savassona La sega de marges dels camins principals acabarà abans de la campanya de prevenció d'incendis

L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona fa treballs forestals de prevenció d'incendis en més de 30 km dels camins principals de la xarxa viària bàsica

$urlFileEntry

Feines d'estassada de marges als camins de la xarxa viària bàsica de l'Espai Natural. Autor: XPN

09/06/2021

L’Espai Natural de les Guilleries-Savassona està realitzant treballs forestals de prevenció d’incendis i de seguretat viària als marges dels camins principals de la xarxa viària bàsica. La sega dels marges, iniciada a mitjan maig, es duu a terme en més de trenta quilòmetres de camins i vol mantenir la secció de servei. L'actuació té un cost d'aproximadament 7.000 euros.

Periòdicament, l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona fa treballs de manteniment de la secció de servei que consisteixen en la sega de la vegetació herbàcia i arbustiva dels marges en una amplada d’1,5 metres a banda i banda dels camins. Les tasques van començar al maig i es preveu que s’acabin abans de l'inici de la campanya de prevenció d'incendis d’estiu.

En total, ja s'han estassat els marges de més de trenta quilòmetres de camins dels municipis de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Sant Sadurní d'Osormort, Tavèrnoles i Vilanova de Sau. Els treballs s'estan executant amb l’empresa Excavacions Rosell SL i amb personal propi de l'Espai Natural i tindran un cost d'uns 7.000 euros.

La importància de mantenir la secció de servei

La secció de servei és la secció del camí lliure de vegetació i té per objectius disminuir el combustible de les vores de la xarxa de camins inclosa als plans municipals de prevenció d’incendis, millorar les condicions de seguretat tant per als vehicles d’extinció com per a la circulació en general i augmentar les condicions d’insolació que afavoreixen al manteniment del ferm dels camins després de pluges.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Paisatge, Hidrologia, flora, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Guilleries-Savassona, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.