Selector de idioma

Publicador de contenidos

Marina El tractament es va fer entre el 28 d'octubre i el 3 de novembre

Finalitza la campanya de control biològic de la processionària del pi als municipis del Parc

Moment del tractament. Autor: Centroplag

04/11/2020

El dimarts 3 de novembre va finalitzar el tractament fitosanitari per reduir la processionària del pi en diferents zones amb elevada freqüentació dels municipis del Parc de la Serralada de Marina. La mesura vol evitar que facin les bosses als pins i posteriors processons d'erugues amb pèls urticants. Durant el tractament, es van senyalitzar els indrets per evitar la presència propera d’usuaris.

Des del 28 d’octubre fins al 3 de novembre, el Parc de la Serralada de Marina va realitzar un tractament biològic de la processionària del pi en diverses zones amb una alta freqüentació als municipis de Badalona, Montcada i Reixac, Sant Fost de Campsentelles, Santa Coloma de Gramenet i Tiana.

Concretament, els espais escollits van ser l’entorn de la font del Tort, el turó d’en Rata, el camí de la Torre dels Frares, l’entorn de la font de l’Alzina i camí dels Minerals, el bosquet de les Escoles, l’entorn de Sant Jeroni de la Murtra i l’ermita de la Miranda, els entorns de Canyet, l’entorn de Can Ruti i del Tanatori de Badalona, el camí del cementiri de Sant Fost i, finalment, l’entorn de la font de l'Alba.

La finalitat de l’aplicació és reduir la densitat d’erugues per evitar que acabin fent les bosses als pins i les posteriors processons amb erugues amb pèls urticants els mesos de febrer i març. El tractament fitosanitari que s'ha aplicat és de tipus biològic (Belthirul) i la seva matèria activa és el Bacillus thuringiensis var. kurstaki que s’aplica mitjançant un vehicle que atomitza el producte des del camí.

Durant els dies que va durar el tractament, les zones escollides es van senyalitzar convenientment per evitar la coincidència amb usuaris mentre s'aplicava el producte, el qual no requereix temps de seguretat posterior a la seva aplicació. També es va informar a la ciutadania a través de la pàgina web del Parc i de les xarxes socials i es va comunicar als diferents ajuntaments.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Paisatge, flora, fauna, invertebrats, insectes, hàbitats, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Divulgació, Webs, Marina, Biodiversitat, ODS,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.