Montesquiu Amb la presència de Mercè Conesa

Desè aniversari de La Solana. Centre de Formació Forestal Especialitzada

07/11/2016

La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, va participar el dissabte, 5 de novembre, dels actes de celebració del desè aniversari del La Solana. Centre de Formació Forestal Especialitzada (CFFE), situat al Parc del Castell de Montesquiu. Prèviament, Conesa va inaugurar l'estació de tractament d'aigües residuals de Sant Quirze de Besora.

En aquesta acte, en el que també hi van participat el diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, i Jordi Fàbrega, diputat delegat d'Infraestructures Viàries i Mobilitat, juntament amb l'alcaldessa de Montesquiu, Elisabet Farreres, i el director del centre i alcalde de Vidrà, Josep Anglada, Conesa va expressar la importància del centre, impulsat pel Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, que al llarg d'aquests deu anys ha format a tantes persones en un aspecte clau com és la gestió de l'espai natural.

La presidenta va destacar la importància que aquesta formació especialitzada té per al territori, per tal de poder atendre totes les demandes que requereixen els espais naturals del país. En aquesta línia, Conesa va remarcar que la gestió forestal és un ofici professional que s'ha de recuperar i que és de vital rellevància en aspectes com l'ús de la biomassa forestal com a font energètica per la qual aposten cada dia més municipis.

Precisament aquest és un cicle -va dir Conesa- que anirà endavant i en el que la Diputació treballa en diverses línies, com l'impuls de centrals de biomassa, la preservació dels espais naturals i la professionalització d'aquestes persones perquè aquests espais tinguin l'atenció que es mereixen.

Inauguració de l'estació de tractament d'aigües residuals

Prèviament, Mercè Conesa va inaugurar l'estació de tractament d'aigües residuals de Sant Quirze de Besora, una instal·lació de vital importància per a una millor gestió dels recursos hidràulic i del medi ambient. A l'acte hi van assistir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, el president del Consell Comarcal d'Osona, Joan Roca, i l'alcaldessa de Sant Quirze de Besora, Rosa Vestit.

En l'acte inaugural, Mercè Conesa va ressaltar la importància de la instal·lació ja que significa "una aposta per garantir un medi ambient de qualitat i que un bé escàs com és l'aigua, es pugui garantir aquest cicle, des del proveïment a domicili fins al seu retorn al medi natural".

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Diputació de Barcelona, Montesquiu, general,