L'Informatiu dels parcs

Montesquiu L’ha construït la Diputació de Barcelona

Montesquiu recupera la passarel·la de vianants sobre el riu Ter que dona accés als horts i al Parc del Castell de Montesquiu

29/07/2024

Montesquiu va estrenar el divendres 26 de juliol la nova passarel·la per a vianants sobre el riu Ter. Amb la finalització de les obres d'aquesta nova infraestructura, s'ha tornat a connectar el poble de Montesquiu amb el Parc del Castell de Montesquiu i amb els horts de l'altra riba del riu. L'obra ha estat finançada íntegrament per la Diputació de Barcelona i, a partir de la seva recepció oficial, passarà a ser propietat de l'Ajuntament de Montesquiu. La inauguració oficial es farà la primera setmana de setembre, quan estiguin tots els detalls constructius finalitzats.

Aquest nou pont, de 3 metres d’amplada i 69 de llargada, és l'obra més esperada per tots els veïns i veïnes des que les pluges viscudes durant el temporal Leslie de l'octubre del 2018 van fer créixer el cabal del riu Ter fins a derruir la passarel·la que hi havia fins aquell moment. Les obres han estat executades per Artifex Infraestructuras i han tingut un cost de 1.135.427,70 euros.

La rasant adoptada per a la nova passera correspon a un nivell que permet desguassar les avingudes del riu amb període de retorn de fins a 10 anys, amb un resguard de 50 centímetres. Per a períodes de retorn superiors, l’estructura resulta inundable, havent estat la solució plantejada acordada amb l’Agència Catalana de l’Aigua. L’estructura ha estat, en conseqüència, concebuda amb una condició d’inundabilitat pel que fa a la seva estabilitat, però caldrà gestionar el risc clausurant l’accés a la passera davant de possibles avingudes.

Font de la informació: Ajuntament de Montesquiu i Diputació de Barcelona

Categoria: Montesquiu, ODS,

Cercador de notícies

Subscriu-te als nostres butlletins

Rep els nostres butlletins de Parcs.

Subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

fent clic als botons de sota.

butlletí gaudim

Subscriu-te a l'agenda Subscriu-te a l'Informatiu

Sugerencias, opinión y redes sociales

Envíanos tus sugerencias, opina