Montnegre-Corredor En tot moment, les sortides s'adaptaran a les mesures vigents per fer front a la pandèmia

A partir de l'abril, el Parc del Montnegre i el Corredor ofereix passejades guiades els caps de setmana

03/03/2021

Durant el 2021, el Parc del Montnegre i el Corredor ha programat vint-i-set passejades guiades amb l’objectiu que els participants puguin conèixer millor el patrimoni natural i cultural d’aquest espai natural protegit. Les sortides es fan en cap de setmana (dissabtes o diumenges) en els municipis de l’àmbit del Parc. Per participar-hi és imprescindible reservar prèviament a l'Escola de Natura del Corredor.

Les vint-i-set passejades tenen una durada d'entre 3 i 4 hores, són de dificultat baixa o mitjana i estan conduïts per un expert coneixedor del territori que ajudarà els participants a interpretar i comprendre els paisatges i a descobrir racons amagats del Parc i els seus municipis.

Els itineraris s’han programat els caps de setmana d’abril a novembre (excepte l’agost) als municipis d’Arenys de Munt, Dosrius, Fogars de la Selva, Llinars del Vallès, Mataró, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Celoni, Sant Iscle de Vallalta, Tordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra.

Fauna, flora, paisatge, patrimoni, història...

Entre les propostes, n'hi ha per conèixer localitzacions i espais esplèndids com la plana agrícola de Palafolls, la roureda de la Tordera, Vallmanya o les Cinc Sènies. A més, també s’han organitzat Matinals d’ocells, nit d’estels, la nit de les arnes o la nit de ratapinyades i altres sortides per descobrir bolets i plantes secretes, plantes remeieres, papallones i biodiversitat, entre d’altres.

En algunes d’aquestes passejades hi ha la possibilitat de demanar el servei de Joëlette, una cadira tot terreny d’una roda adreçada a persones amb mobilitat reduïda.

El fullet també ofereix informació sobre la ruta teatralitzada inclusiva “Camins” que tindrà lloc els dies 17 d’abril, 15 de maig, 12 de juny, 18 de setembre i 10 d’octubre.

El programa de les Passejades guiades 2021 ha estat elaborat per l'Escola de Natura del Corredor i, per participar-hi, és imprescindible reservar prèviament trucant al telèfon 937 955 405.

El preu per sortida és de 3 euros; 2 euros per als menors entre sis i setze anys i el majors de 65 anys, i gratuït per als menors de sis anys. Les famílies nombroses i els membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals tenen un 10 % de descompte.

Desenvolupament de les passejades

Si el temps no permet fer l’activitat en bones condicions, s’anul·larà la sortida. Cal dur calçat còmode per caminar i cantimplora amb aigua.

En cada moment, les passejades s’ajustaran a les condicions de prevenció vigents davant la COVID-19 i amb totes les garanties establertes (inscripció prèvia, ús de mascaretes, gel hidroalcohòlic i manteniment de distàncies).

Davant la situació generada per l’evolució de la pandèmia i l’obligatorietat de donar compliment a allò que disposi en cada moment l’administració competent en matèria de prevenció davant del risc d’infecció, l’organització es reserva el dret de modificar les dates i condicions preestablertes en aquesta programació. En cas que sigui necessari, s’informarà dels canvis a través de tots el mitjans disponibles (pàgina web del Parc, xarxes socials, etc.).

Categoria: Accessibilitat als parcs, Educació ambiental, Divulgació, Montnegre-Corredor, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,