Selector de idioma

Publicador de contenidos

Xarxa de Parcs Naturals | Collserola | Marina | Litoral | Foix | Garraf | Olèrdola | Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona | Altres En molts casos se suspenen activitats i tanquen aparcaments

Es restringeix l'accés a diversos parcs i espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals per risc extrem d'incendi

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac restringirà accessos. Autor: XPN

14/07/2022

A partir de les 00 h del divendres 15 de juliol, i fins a nou avís, es tanquen totes les zones d'aparcament i es restringiran els accessos a les pistes forestals del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. La previsió per als propers dies és assolir el nivell 3 del Pla Alfa amb altes temperatures i risc extrem d’incendis forestals també en l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral, Parc de la Serralada de Marina, Parc del Garraf, Parc d'Olèrdola, Parc del Foix i Parc Natural de la Serra de Collserola. Mentre duri aquesta situació, se suspenen la majoria d'activitats i es demana no accedir al medi natural.

A partir de la mitjanit d’aquest divendres, 15 de juliol, s’activa el nivell 3 del Pla Alfa de restricció d'accés al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Parc de la Serralada Litoral, Parc de la Serralada de Marina, Parc del Garraf, Parc d'Olèrdola, Parc del Foix i Parc Natural de la Serra de Collserola, segons ha determinat el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a causa de la previsió d’altes temperatures i nivell extrem de perill d’incendi forestal per als propers dies.

D’acord amb el nivell 3 del Pla Alfa, el més alt dins el procediment operatiu que té establert el Cos d'Agents Rurals per definir les actuacions dels efectius de vigilància i prevenció d'incendis forestals desplegats sobre el territori, quedaran tancades totes les zones d’aparcament i es regularan els accessos així com les pistes forestals d’aquests espais naturals.

L'activació del Pla Alfa, per part dels Agents Rurals, ve donada pel mapa de perill diari d'incendi forestal i altres eines d'anàlisi de risc. En funció de les situacions de perill, es gradua en una escala de 4 nivells operatius, de 0 a 3, per cada comarca. Cal consultar amb l'ajuntament corresponent si es donen restriccions de mobilitat i accessos.

Pel que fa al Bus Parc, en el cas del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, farà el servei entre Terrassa, Matadepera, Mura i Talamanca, només per a veïns i no per a excursionistes i no farà les parades entre municipis. En el cas del Bus Parc del Montseny, si durant el cap de setmana s’activés el Pla Alfa 3 en alguna de les comarques del Parc Natural, se suprimiria el servei (línies 572, 573, 576, 442 i 484).

Evitar les sortides als espais naturals

Davant d'aquesta situació de perill i les restriccions de mobilitat, es demana a la ciutadania extremar les precaucions, mantenir-se informats de l'evolució de les condicions climàtiques i restringir les sortides als espais naturals. Si s'observa foc o fum, cal trucar al telèfon d'incidències 112.

La Diputació de Barcelona té en actiu, des del 21 juny, el dispositiu del Pla d'informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) format per un equip amb 254 persones, repartides amb 93 unitats d’informació i vigilància, 14 punts de vigilància fixa i un punt de vigilància mòbil, així com en zones de coordinació i punts de control de les operacions. En conjunt, les zones de vigilància afecten a 498.709 hectàrees, el que significa el 98,4 % de la superfície forestal vulnerable de la demarcació de Barcelona.

El dispositiu del PVI que organitza la Diputació de Barcelona en col·laboració amb 275 ajuntaments, 124 agrupacions de defensa forestal (ADF) i 9 federacions d'ADF del territori, estarà operatiu fins a l’1 de setembre, i afecta a 498.986 hectàrees forestals vulnerables de 273 municipis.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Collserola, Marina, Litoral, Foix, Garraf, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, Altres, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, ODS, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.