Selector de idioma

Publicador de contenidos

Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona | Altres Cal també extremar les precaucions en el medi natural

Es recomana evitar les sortides als espais naturals fins diumenge, per condicions meteorològiques extremes i alt perill d'incendis forestals

Informador del PVI. Autor: Judit Contreras / Diputació de Barcelona

21/07/2021

Davant l’alt nivell de perill d’incendi forestal per les condicions meteorològiques per demà dijous, divendres i dissabte, amb previsió de vents forts del sud, especialment a les comarques centrals, es recomana a la població en general extremar les precaucions en el medi natural així com evitar al màxim les sortides en aquests espais.

Els propers dies la situació meteorològica es preveu extrema, especialment a les comarques del Vallès Occidental, Vallès Oriental, el Bages, el Moianès, l’Anoia i l’Alt Penedès, fet pel qual es reforçarà la vigilància als parcs naturals de la zona.

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, situat entre les comarques del Vallès Occidental, el Bages i el Moianès, en coordinació amb Agents Rurals i Mossos d’Esquadra, podria restringir els accessos demà dijous, divendres i dissabte, en funció de la situació meteorològica.

La Diputació de Barcelona té en actiu des del 18 juny el dispositiu del Pla d’informació i vigilància contra incendis forestals (PVI) format per un equip format 262 persones, repartides amb 93 unitats d’informació i vigilància, 18 punts de vigilància fixa i un punt de vigilància mòbil, així com en zones de coordinació i punts de control de les operacions. En conjunt, les zones de vigilància afecten a 498.709 hectàrees, el que significa el 98,4 % de la superfície forestal vulnerable de la demarcació de Barcelona.

El dispositiu del PVI que organitza la Diputació de Barcelona en col·laboració amb 273 ajuntaments, 124 agrupacions de defensa forestal (ADF) i 9 federacions d'ADF del territori, estarà operatiu fins a l’1 de setembre, i afecta a 498.709 hectàrees forestals vulnerables de 273 municipis.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Altres, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu,

Tu privacidad es nuestra prioridad

• Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
  • Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.