Un total de 132 focs i 15 hectàrees cremades, balanç del Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI) de la Diputació de Barcelona

27/09/2023

La campanya d'enguany del Pla d’Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI) de la Diputació de Barcelona s'ha tancat amb 132 incendis forestals, que han cremat 15 hectàrees de les localitats barcelonines. Aquesta xifra és molt inferior a la del 2022, quan, a la província, es van declarar 174 focs amb una afectació de 2.065 hectàrees, la major part per l’incendi al terme municipal del Pont de Vilomara i Rocafort, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. La campanya s'ha desenvolupat del 21 de juny al 31 d’agost a diversos municipis de la província, entre els quals els 103 de la Xarxa de Parcs Naturals.

Durant els 72 dies de campanya, el personal del PVI ha informat directament 57.956 persones que es trobaven en camins, pistes forestals i bosc, així com en urbanitzacions, masies i zones d’esplai per prevenir foc al bosc. D’aquest total, 7.594 han estat al Vallès Oriental; 7.076, al Bages; 6.892, al Maresme; 6.538, al Baix Llobregat; 6.102, a l’Anoia; 5.785, al Vallès Occidental; 4.874, a Osona; 4.776, al Berguedà; 3.064, al Moianès; 1.949, a l’Alt Penedès; 1.922, al Garraf; i 1.384, al Lluçanès.

Més de 6.000 actuacions

Durant aquesta campanya, s’han realitzat 6.064 actuacions, de les quals 4.021 han estat per revisió de punts d’aigua; 1.394, per detecció d’abocaments; 275, per revisió de línies elèctriques; 233, per protecció del medi ambient i 141, de dissuasió, especialment per l’ús d’eines que generen guspires o per fer barbacoes que no compleixen la normativa.

Per comarques, el nombre total d’actuacions s’ha distribuït de la manera següent: 978, al Bages; 953, al Vallès Oriental; 860, a l’Anoia; 602, al Baix Llobregat; 736, al Maresme; 320, al Moianès; 485, al Berguedà; 448, a Osona; 279, al Vallès Occidental; 144, a l’Alt Penedès; 135, al Lluçanès; i 124, al Garraf.

Nou model a l’Alt Penedès, Garraf i Vallès Occidental

Aquest any, el PVI ha posat en funcionament un nou model de presència sobre el territori a l’Alt Penedès, Garraf i Vallès Occidental. D'una banda, el dispositiu ha combinat l’actuació de personal del PVI en indrets d’especial rellevància, principalment urbanitzacions, on poder efectuar tasques de dissuasió i informació i, de l'altra, el suport a l’activació de les agrupacions de defensa forestal locals (ADF), grans coneixedores del territori, per realitzar tasques de vigilància en els dies de màxim risc.

En aquestes tres comarques, durant la campanya d’aquest any s’han informat 9.656 persones i s’han realitzat 547 actuacions, de les quals 330 han estat per detecció d’abocaments amb risc d’incendi forestal i 44, de dissuasió.

Totes les dades dels incendis i actuacions de la campanya 2023 es poden consultar al web Prevenció d'incendis Forestals i Desenvolupament Agrari de la Diputació de Barcelona.

Font de la informació: Gabinet de Premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Gestió del medi, Diputació de Barcelona, Montseny, Collserola, Guilleries-Savassona, Parc Agrari, Marina, Litoral, Montesquiu, Foix, Garraf, Montnegre-Corredor, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Xarxa de Parcs Naturals, Parc Fluvial Besòs, Altres, Prevenció incendis, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,