S'edita amb una periodicitat semestral en català, castellà i anglès

Ha aparegut el segon Butlletí del projecte LIFE Montserrat

26/09/2016

Ja podeu consultar el segon butlletí semestral del projecte LIFE Montserrat, una iniciativa cofinançada per la Unió Europea que té l'objectiu de crear una infraestructura verda al voltant de Montserrat amb la qual prevenir grans incendis forestals i afavorir la biodiversitat. El butlletí, semestral i editat en català, castellà i anglès, recull les notícies aparegudes en els darrers mesos lligades al projecte.

La creació de l'Associació de Ramaders de Montserrat; la visita d'una delegació de ramaders i tècnics del LIFE Montserrat al Baix Camp i el Priorat, amb l'objectiu de seleccionar les races de cabres que més s'ajusten a les necessitats de cada ramader, o la compra d'un ramat de noranta-dues cabres de raça celtibèrica que començaran a pasturar a la serra de Can Rubió, una de les zones estratègiques per a la prevenció d'incendis al sud de la muntanya de Montserrat, entre Collbató i Esparreguera, són alguns dels temes que trobareu al 2n butlletí. I és que si durant l'any 2015 l'impuls principal del projecte LIFE Montserrat va estar centrat en els treballs forestals, en el primer semestre del 2016 els esforços s'han focalitzat en la posada en marxa de les unitats de gestió ramadera.

Altres notícies fan referència a les reunions informatives de l'equip del LIFE Montserrat amb els representants dels ajuntaments implicats; la participació a la Festa Alícia't 2016, i la presentació del projecte a l'assemblea de la Federació Catalana d'Associacions de Propietaris Forestals (BOSCAT).

Si esteu interessats a rebre el Butlletí semestral LIFE Montserrat, doneu-vos d'alta com a subscriptors a l'enllaç en l'idioma en què desitgeu llegir-lo:

· Butlletí en català.

· Butlletí en castellà.

· Butlletí en anglès.

El LIFE Montserrat és un projecte coordinat per la Diputació de Barcelona en el qual participen també altres socis (Patronat de la Muntanya de Montserrat, Bombers de la Generalitat, Departament d'Agricultura, Associació de Propietaris Forestals de Montserrat i Fundació Catalunya-La Pedrera) i que compta amb el cofinançament de la Unió Europea. El seu objectiu primordial és la creació d'una infraestructura verda al voltant de Montserrat que ajudi a la prevenció d'incendis forestals i afavoreixi la biodiversitat.

La iniciativa contempla tota una sèrie d'accions de comunicació gestionades des de la Fundació Catalunya-La Pedrera que inclouen la preparació i difusió de materials informatius i divulgatius. És precisament en aquest marc que s'ha concebut la posada en marxa del butlletí.

Per tal de fer-vos una idea acurada del projecte en tan sols quatre minuts, us recomanem el vídeo següent.

Font de la informació: Fundació Catalunya-La Pedrera / LIFE Montserrat

Categoria: hàbitats, fauna, flora, Planificació i avaluació, Webs, Webs i butlletins digitals, Biodiversitat, Notícies d'arreu, Prevenció incendis, Gestió del medi, Paisatge, general,