Collserola Consulteu al web on es pot trobar el tomàquet Mandó

Ja es pot trobar tomàquet Mandó de Collserola

26/07/2021

Els productors del Parc Natural de la Serra de Collserola ja tenen a la venda el Tomàquet Mandó de Collserola. Aquest any, a més, des de l’Associació Collserola Pagesa han elaborat un tríptic divulgatiu sobre aquesta varietat tradicional de la serra de Collserola.

Com cada any, a Can Coll s’està cultivant el tomàquet Mandó de Collserola per tal de produir la llavor que després es distribuirà als pagesos. Aquest conreu forma part de la recuperació d’una varietat tradicional, conservada a la masia de Can Mandó, concretament un projecte impulsat pel Consorci del Parc Natural de Collserola, amb estudis fets per la Fundació Miquel Agustí, en el marc del Pla Agropecuari i amb la col·laboració de la pagesia del Parc, posteriorment, del projecte Alimentem Collserola.

Han estat treballs per fixar la varietat, per veure com responia a diferents tipus de cultiu amb l’objectiu d’optimitzar la seva producció, per avaluar preferències dels consumidors mitjançant tasts participatius, etc. En un futur, està previst iniciar projectes similars però potenciant varietats locals d’enciams i de cols.

L’estiu és l’època forta per la producció del tomàquet i, per 6è any consecutiu, els productors del Parc Natural de la Serra de Collserola comercialitzen, entre altres, el tomàquet Mandó de Collserola, amb gran acceptació per part dels consumidors. Enguany, mitjançant la recentment creada associació Collserola Pagesa, la difusió d’aquesta hortalissa agafa més embranzida.

On trobar tomàquet Mandó​​​​​​​

Al web trobareu el catàleg de la pagesia de Collserola. Aquest any, que cultivin i comercialitzin aquest tomàquet hi ha: Cal Figueres (el Papiol) - 606.701.734; Can Domènech (el Papiol / Sant Cugat del Vallès) - 608 899 754; Vinya de Can Font (el Papiol) - 670 497 999; Can Puig (el Papiol) - 659 671 230; La Rural de Collserola (Sant Cugat del Vallès) - 685 502 454; L’Ortiga (Can Montmany – Sant Cugat) - 636 700 432; Can Santoi (Molins de Rei) - 616 786 867; Can Bofill (Molins de Rei) - 676 583 626; Can Capellans (Molins de Rei) - 679 229 470; L’Olivera Can Calopa (Barcelona) - 646 619 188.

La seva producció també la podeu trobar a diverses botigues, mercats, i cooperatives, com per exemple, El Rebost de la Masia de Can Puig – Carrer de la Salut, 6. el Papiol; Agrobotiga Can Santoi – Carrer del Pont, 16. 08750 Molins de Rei; El Graner de La Rural – Av. Alcalde Escayola, 87 – Valldoreix – 08197 Sant Cugat; Mercat de la Terra, fira de Slow Food Barcelona (Poble-sec, Barcelona), del 24 i 31 de juliol hi trobareu venda i promoció d’aquest producte. També els dissabtes al Mercat de la plaça (la Floresta) i al Mercadet municipal de Valldoreix.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: flora, Gestió del medi, Collserola, Biodiversitat, ODS,