Collserola Hi col·labora el programa Parcs i biblioteques... naturalment!

La Biblioteca Collserola - Josep Miracle acull la 2a edició de Liternatura, el Festival de Literatura de Natura

13/09/2023

La 2a edició del Liternatura tindrà lloc el cap de setmana del 30 de setembre i l’1 d’octubre del 2023 a la Biblioteca Collserola - Josep Miracle, especialitzada en literatura de natura i sostenibilitat i una de les biblioteques del Parc Natural de la Serra de Collserola adherides al programa Parcs i biblioteques... naturalment! Liternatura està promogut per Biblioteques de Barcelona i durant les dues jornades s’han programat trobades amb autors locals i internacionals, presentacions de llibres, xerrades, concerts i exposicions, entre d’altres propostes.

L’anomenada literatura de natura (nature writing) és un gènere literari que convida a repensar la relació entre les persones, la creació i la natura i que els darrers anys està agafant força. Així ho demostra la celebració de la 2a edició del Festival de Literatura de Natura, Liternatura, comissariada en aquesta ocasió per l’escriptor Gabi Martínez i que homenatjarà Italo Calvino, enguany que fa cent anys del seu naixement.

Els dies 30 de setembre i 1 d’octubre s’han organitzat nombroses presentacions, concerts, taules rodones, converses literàries i exposicions. També hi haurà espais a l’exterior on gaudir d’activitats i de l’entorn de la muntanya de Collserola.

El Festival se celebrarà a la Biblioteca Collserola - Josep Miracle per la seva ubicació dins del Parc Natural de la Serra de Collserola i per la seva especialització en literatura de natura i sostenibilitat.

Entre les activitats previstes el dissabte 30 de setembre, hi ha un itinerari musicat, homenatge a Italo Calvino, amb Tina Vallès, Javier Aparicio Maydeu i David Carabén, que començarà al MUHBA Vil·la Joana, seguirà pel pantà de Collserola i acabarà a la Biblioteca (cal inscripció prèvia); la conversa del jardiner i paisatgista Santiago Beruete amb la periodista Pilar Sampietro; la presentació de l’últim número de la revista Arrels, a càrrec de Josep Sucarrats; i la lectura poètica de Carmen Berasategui "Un bosque es un poema que no muere". L’escriptora Ryoko Sekiguchi conversarà amb el també escriptor i crític Manel Ollé i la jornada es clourà amb la taula rodona "Ciutat Jardí" en què Salvador Rueda, Janet Sanz i Daniele Porretta abordaran la relació entre ciutat i natura.

L’endemà, diumenge 1 d’octubre, es presentarà l’exposició: "Txernòbil: el llegat d’un desastre", que es pot veure fins al 15 d'octubre; l'escriptora Marta San Miguel i l'ambientòloga i ambientòloga i artista Paula Bruna conversaran amb el periodista cultural Jordi Nopca sobre la relació entre creació i natura i l'escriptora Violaine Bérot amb l'escriptora i crítica Llucia Ramis.

Activitats complementàries, infantils i familiars

En el marc del programa de la Xarxa de Biblioteques Municipals i la Xarxa de Parcs Naturals Parcs i biblioteques... naturalment! el dissabte entre les 11 i les 13.00 h hi haurà l’Espai Photocall: Emmarca’t a Collserola, que permetrà endur-se un record del Festival.

També el dissabte, i per tal que infants, joves i tothom qui vulgui pugui desconnectar i passar una bona estona llegint publicacions sobre temes de natura, sostenibilitat i agricultura ecològica, s’ha habilitat un Espai lectura, zona amb coixins i butaques a l’exterior. I de les 11 a les 17, s’habilitarà l’Espai menjar, que inclou comerços i entitats del territori on es podrà menjar i trobar una oferta variada de gran qualitat amb producte agroecològic de Collserola (organitza l’Associació Can Pujades i l’Associació Mercat Cultura de Vallvidrera).

Durant el cap de setmana, entre les activitats infantils i familiars hi haurà una proposta sobre l’elaboració de pastissos de tardor; una activitat sobre disseny i creació de xapes I Love Liternature; el Baby Campament d’Animàlia, i la sessió de contes "Històries de bosc".

Les llibreries A peu de Pàgina de Sarrià - Sant Gervasi i Espai31 de cultura popular a Cardedeu hi seran presents i aportaran bibliografia dels autors i autores participants en el Festival a més de publicacions sobre etnobotànica, herbes remeieres i culinàries, horticultura, món rural, flora i fauna.

Més informació sobre el programa d'activitats en aquest enllaç.

Font de la informació: Biblioteca Collserola - Josep Miracle

Categoria: Educació ambiental, flora, fauna, hàbitats, Divulgació, Ponències, Publicacions, Exposicions, Collserola, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,