Collserola S'ha pintat l'interior i tractat les bigues més malmeses

Millores a l'ermita de la Salut, a Sant Feliu de Llobregat

01/10/2015

L'ermita de la Salut, situada al costat de la masia de la Gleva, és un lloc tradicional i entranyable, obert al culte, en el qual cada any se celebra un popular aplec. Amb aquestes actuacions, que se sumen a les realitzades els anys 2004 i 2013, l'edifici queda ara completament restaurat.

Després d'un incendi fortuït que va malmetre el recinte així com part de la teulada, l'any 2004 es va actuar a l'interior de l'ermita, ubicada al municipi de Sant Feliu de Llobregat i, en aquella ocasió, es va refer la teulada.

Posteriorment, l'any 2013 es va fer una actuació de sanejament dels murs, per evitar humitats, i també es va canviar l'orientació de la teulada del cos lateral annex a l'ermita, per tal de donar-li una inclinació cap enfora que generés en el conjunt una visió homogènia. L'orientació contra el mur generava molts problemes d'humitat i aquest fet n'havia accelerat el deteriorament i havia produït patologies estructurals a l'edifici.

Aquestes incidències, així com el pas dels anys, havien degradat l'interior i per això ara s'han realitzat els treballs de pintat interior de l'ermita i, com a prevenció, també s'han tractat quatre bigues de fusta existents d'origen que no estaven tractades.

El Parc Natural de la Serra de Collserola us convida a gaudir d'una visita a aquest equipament totalment restaurat.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Collserola, general,