Collserola Tant de caça major (senglar) com menor (conill, tudó, tord i becada)

Temporada de caça 2015-16

20/09/2015

Fins al 13 de febrer hi haurà batudes de caça major i menor a les zones de caça controlada del parc, segons el calendari publicat per la Secció de Biodiversitat i Activitats Cinegètiques de la Generalitat de Catalunya, l'òrgan competent en matèria de caça.

La Generalitat de Catalunya és l'òrgan competent en matèria de caça i qui aprova anualment el Pla Tècnic de Gestió Cinegètica. En aquest document s'estableixen les zones i les dates on es podran realitzar les batudes de caça menor (conill, tudó, tord i becada) i major (senglar) així com les societats de caçadors autoritzades per realitzar l'aprofitament cinegètic d'aquestes zones.

Per qüestions de seguretat ciutadana, els organitzadors de les activitats que es realitzin durant aquest període, caldrà que tinguin present aquest calendari per evitar coincidir amb les batudes autoritzades. Al web del parc trobareu el calendari detallat amb els dies i les zones afectades per caceres per a aquest any així com el document complet del Pla Tècnic de Gestió Cinegètica.

A Collserola, hi ha dues Zones de Caça Controlada (ZCC) gestionades per la Generalitat, una al Baix Llobregat (als termes municipals de Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei i el Papiol) i una altra al Vallès Occidental (als termes municipals de Sant Cugat del Vallès i Cerdanyola del Vallès).

També hi ha quatre Àrees Privades de Caça (APC) als termes municipals del Papiol, Sant Cugat i Cerdanyola, la gestió de les quals pertany als titulars.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Biodiversitat, Collserola, general,