Mobilitza 334 persones

Comença l'operatiu de prevenció i vigilància contra incendis forestals

15/06/2014

Diumenge, 15 de juny, s'ha iniciat l'operatiu del Pla d'Informació i Vigilància (PVI) contra incendis forestals 2014, que la Diputació de Barcelona posa en marxa fins a primers de setembre dins la campanya d'estiu. El president, Salvador Esteve, va presentar divendres 13 de juny els dispositius d‘aquest Pla a la finca les Planes de Súria, on l'equip tècnic d'informadors i vigilants realitzava un curs de formació i preparació.

En aquest Pla participen, a més de la Diputació de Barcelona, un total de 265 ajuntaments, 10 consells comarcals, 118 ADF i 9 federacions d'ADF, i mobilitzarà un total de 334 persones que disposaran d'una flota de 106 vehicles 4X4 per realitzar tasques de vigilància de 472.979 hectàrees forestals de la demarcació de Barcelona. El pressupost global del Pla d'aquest any és de 2.717.745 €.

En total, el Pla d'Informació i Vigilància contra incendis forestals de la Diputació de Barcelona d'aquest estiu 2014 consta de 9 zones de vigilància i un total de112 rutes, cada una d'elles dotada d'una unitat mòbil (vehicle 4x4), que recorreran les més de 470.000 hectàrees de boscos.

Del total de persones participants en el Pla, amb un dispositiu que tindrà 212 són informadors, 25 operadors de comunicacions, 11 enginyers de zona, 58 guaites i 10 auxiliars de zona.

En la presentació, el president de la Diputació va destacar la continuïtat de l'acció de prevenció d'incendis d'una forma coordinada amb els ajuntaments, Generalitat, ADF i consorcis per vetllar que no es produeixin incendis com a la millor manera de lluita contra els focs.

Salvador Esteva va ressaltar els bons resultats obtinguts en les campanyes dels darrers anys, però recordant que cal seguir treballant en la prevenció mitjançant la gestió forestal. En aquest sentit, Esteve va assenyalar com a accions prioritàries, el pla d'explotació dels boscos a partir de la utilització de la biomassa, remarcant que aquesta acció és especialment important ja que 'dinamitza el territori, fa més rendible els boscos i funciona molt bé com a prevenció d'incendis'.

En la presentació del Pla, el president també va fer referència a l'aprovació recent del programa europeu Life per a la gestió forestal i prevenció d'incendis a la muntanya de Montserrat, com a exemple d'accions importants que estan en marxa en el territori, entre les quals també hi ha la gestió de la biomassa o la introducció de ramats en la neteja dels boscos. Esteve va indicar, també, que en la prevenció d'incendis és molt important el civisme i la responsabilitat de totes les persones, com a la millor manera d'evitar-los.

El president també va voler agrair la col·laboració de totes les institucions, entitats i persones implicades en el dispositiu. En aquesta presentació hi van ser el diputat adjunt d'Espais Naturals, Andreu Carreras, el director general de Protecció Civil de la Generalitat, Jordi Aurich, el delegat del Govern de la Catalunya Central, Juli Gendrau, així com els alcaldes de Súria, Manresa i Balsareny, entre d'altres autoritats.

Font de la informació: Oficina de premsa i comunicació

Categoria: Prevenció incendis, general,

Tags: incendis,