Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals Per a actuacions de manteniment, consolidació i millora d'accés a la xarxa viària bàsica i subministrament de punts d'aigua

La Diputació de Barcelona aprova un total de 5,6 milions d'euros en ajuts als ajuntaments per a actuacions de prevenció d'incendis forestals

30/03/2021

La Diputació de Barcelona ha aprovat un total de 5,6 milions d’euros d’ajuts als municipis de la demarcació per a actuacions de prevenció d’incendis forestals a repartir entre els anys 2021 i 2022. Els destinataris d’aquests ajuts son els ajuntaments de la demarcació de Barcelona inclosos al Pla INFOCAT, que formin part d'un espai natural de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona o que tinguin redactat el Pla municipal de prevenció d’incendis forestals (PPI) per part de la Diputació.

Els ajuts són per a l'execució d’actuacions de manteniment, consolidació i millora d’accés a la xarxa viària bàsica i subministrament de punts d’aigua que formen part de la infraestructura estratègica establerta en el Pla municipal de prevenció d’incendis forestals (PPI).

L’import de l’ajut de cada municipi s’obté a partir del coeficient de la superfície forestal de què disposa així com de la seva continuïtat en l’execució anual de les inversions en aquestes actuacions.

Aquest programa d’ajuts forma part de les concessions del fons de prestació “Conservació de la infraestructura estratègica de prevenció d’incendis forestals” del Catàleg 2021 del Pla de concertació Xarxa de Governs Locals 2020-2023. Els ajuntaments disposen fins al 30 d’abril per presentar l’acceptació de la concessió i especificar la relació de les actuacions acordades conjuntament amb representants de l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) local. Així mateix, els ajuntaments han de disposar d'un Pla de prevenció d’incendis (PPI) redactat per la Diputació de Barcelona i aprovat o en tràmit d'aprovació pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA).

Altres recursos en la prevenció d’incendis forestals

El Catàleg de Xarxa de Governs Locals 2021 disposa d’un total de set recursos, entre econòmics, materials i tècnics, destinats als ajuntaments per a la prevenció d’incendis forestals. Dos dels recursos econòmics corresponen al programa de Conservació de la infraestructura estratègica de prevenció d'incendis forestals per al 2021 i 2022. El tercer és per a l’obertura de franges en parcel·les d'urbanitzacions i nuclis de població, concretament amb accions per la reducció de la densitat d'arbrat i per a l'estassada de sotabosc, tal com estableix la legislació vigent en matèria de prevenció d'incendis forestals.

També poden demanar dos recursos materials d’assistència tècnica per a la direcció facultativa de les actuacions de manteniment i millora de la infraestructura estratègica del Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PVI), un per aquest any i l’altre per les actuacions que es facin el 2022.

Finalment, també es posen a disposició dels ajuntaments dos recursos tècnics per a l’elaboració del mapa municipal de delimitació de franges de protecció en urbanitzacions i per a la redacció de projectes tècnics de treballs forestals en franges perimetrals de protecció en urbanitzacions (PPU), d’acord amb la Llei de prevenció d’incendis forestals que marca sobre la reducció de la densitat d'arbrat i per a l'estassada de sotabosc.

En els enllaços següents es pot consultar la relació de municipis de la demarcació de Barcelona amb import dels ajuts 2021 i 2022 del programa Conservació de la infraestructura estratègica de prevenció d’incendis forestals (PPI).

Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) números 13 "Acció climàtica" i 15 "Vida terrestre". Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre del 2015 i formen part de l’Agenda global per al 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Paisatge, Hidrologia, flora, fauna, hàbitats, Normativa, Planificació i avaluació, Gestió del medi, Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Prevenció incendis, Biodiversitat, Diputació de Barcelona, ODS, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,