Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals | Altres El Premi Honorífic Joaquim Maria de Castellarnau va ser per a Xavier Jovés i Garcia

Té lloc l'entrega dels Premis de Prevenció d'Incendis Forestals 2022 de la Diputació de Barcelona

21/11/2022

Va tenir lloc l'entrega dels Premis de Prevenció d’Incendis Forestals 2022 de la Diputació de Barcelona per a projectes presentats per Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de la província de Barcelona. L’ADF de la Torre de Claramunt va guanyar el Premi Rossend Montané i el Premi Jordi Peix va ser per a l’ADF de Terrassa, dotat cadascun d’ells amb 11.000 euros. L’acte, que es va fer el dissabte 19 de novembre a Castellar del Vallès, es va poder seguir en directe pel canal Youtube Espais Naturals.

El veredicte i acte de lliurament dels 26è Premis es va fer el dissabte 19 de novembre a l’Auditori Miquel Pont de Castellar del Vallès, amb l'assistència de prop de dos-cents representants de les diverses Agrupacions de Defensa Forestal de la província de Barcelona. Sota el títol "A peu de bosc" i amb un format televisiu produït per La Xarxa, l’acte, es va poder seguir en directe a través del canal Youtube d’Espais Naturals i, en diferit, per la Xarxa de televisions locals catalanes.

La cerimònia, presentada pel pallasso Tortell Poltrona i la periodista Jèssica del Moral, va començar amb les paraules de benvinguda de l’alcalde de Castellar del Vallès, Ignasi Giménez, i també va comptar amb la intervenció de la vicepresidenta segona de la Diputació de Barcelona, Carmela Fortuny, els diputats d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, i de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d’Incendis Forestals, Valentí Junyent, i del cap de l’Oficina de Prevenció d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari de la Diputació de Barcelona, Jaume Minguell.

El primer dels Premis va ser el Rossend Montané, per a projectes d'innovació en infraestructures o mitjans de prevenció d'incendis forestals elaborats per una ADF, lliurat pel diputat Valentí Junyent al qual optaven sis projectes, a l’ADF de la Torre de Claramunt amb el projecte "Pastoreig tradicional d’ovelles i cabres".

Al Premi Jordi Peix, per a projectes de sensibilització o educació en matèria de prevenció d’incendis, s’hi van presentar quatre projectes. Va ser lliurat pel diputat Pere Pons a l’ADF de Terrassa per al projecte "Informació i sensibilització de la població per a la prevenció d’incendis".

Premi honorífic Joaquim Maria de Castellarnau

Finalment, la vicepresidenta segona de la Diputació de Barcelona, Carmela Fortuny, va fer entrega del Premi Honorífic Joaquim Maria de Castellarnau, que s’atorga com a reconeixement públic a la trajectòria d'una persona destacada en la prevenció dels incendis forestals, a Xavier Jovés i Garcia.

Aparellador de professió i tècnic de Protecció civil a l'Ajuntament de Manresa, gran part de la seva vida ha estat lligada a les ADF, els darrers anys ha presidit el Secretariat de les ADF de Catalunya (SFADF) i ha propiciat que el seu funcionament fos més professional i fluid. També ha estat impulsor de la Federació Bages-Moianès, així com de nombroses jornades i formacions i de la incorporació de nous voluntaris en les ADF.

Per a més informació es pot ampliar la notícia en l’enllaç següent.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: flora, hàbitats, Gestió del medi, Divulgació, Vídeos, Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Altres, Prevenció incendis, Biodiversitat, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu, Vídeos, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,