Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Organitzada entre el 23 i 25 de febrer a Vic

La Diputació de Barcelona, present a la 5a Fira de Biomassa de Catalunya

06/03/2017

La Diputació de Barcelona va participar a la 5a Fira de Biomassa de Catalunya, que es va celebrar del 23 al 25 de febrer al recinte Firal El Sucre de Vic. En aquest certamen, organitzat també per l’Ajuntament de Vic, el Centre de la Propietat Forestal, el Centre Tecnològic Forestal, el Consell Comarcal d’Osona, el Clúster de la Biomassa i la Diputació de Girona, la Diputació de Barcelona hi mostrà la seva aposta d’augmentar les instal·lacions de biomassa en els equipaments públics, així com afegir consumidors privats a les xarxes públiques de calor.

L'acte inaugural va comptar amb la participació del diputat d’Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, de la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, i de l’alcaldessa de Vic, Anna Erra.

Des de fa anys, la Diputació de Barcelona dona suport als municipis en matèria de suficiència energètica, de fonts renovables i de lluita contra el canvi climàtic a través del marc del Pacte d'alcaldes i alcaldesses de la Unió Europea. En aquesta línia, la Diputació ofereix suport econòmic a la realització de plans d’acció per a una energia més sostenible, així com col·labora també amb assessorament tècnic i jurídic en la implantació de totes aquelles actuacions que se’n deriven, entre les quals hi tenen un paper destacat les instal·lacions de calderes de biomassa.

En aquesta edició, la 5a Fira de Biomassa de Catalunya ha ampliat el seu abast a altres tipus de biomassa que no siguin forestals, com l’agrícola, i a empreses que treballen amb complements de l’ús de la biomassa, de l’àmbit industrial i altres sectors com la construcció que també fan ús de la biomassa, per tenir representació de tota la cadena de valor.

El programa de la Fira s'ha complementat amb diferents activitats paral·leles com trobades professionals, conferències i tallers per a tots els públics.

Per a més informació sobre l'ús i implantació de la biomassa promoguts per la Diputació de Barcelona, podeu consultar l'enllaç següent.

Font de la informació: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (OTPMIF)

Categoria: Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, hàbitats, Diputació de Barcelona, Paisatge, flora, Biodiversitat, Gestió del medi, Prevenció incendis, general,