Xarxa de Parcs Naturals La Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 MEUR

Mercè Conesa inaugura l'ampliació de la depuradora de Berga que incorpora l'eliminació de nutrients

12/04/2017

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, va inaugurar el 7 d’abril les obres d’ampliació de l’estació depuradora d’aigües residuals (EDAR) de Berga, que incorpora l’eliminació de nutrients d'acord amb l'actual normativa, per la qual la Diputació de Barcelona ha aportat 2,5 milions d’euros. A l’acte també hi han participat el diputat d’Espais Naturals i Medi Ambient, Valentí Junyent, el diputat adjunt d’Espais Naturals, Jesús Calderer, el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Berga, Oriol Camps, i el gerent de l’Agència Catalana de l’Aigua, Lluís Ridao.

Les obres realitzades en la depuradora, en funcionament des de l’any 1995 i que actualment gestiona el Consell Comarcal del Berguedà, han permès ampliar la seva capacitat, així com implementar l'eliminació de nutrients com nitrogen i fòsfor, per poder complir amb les normes de qualitat dels abocaments tal com determina el Pla de sanejament de Catalunya. El disseny inicial de la depuradora no permetia la eliminació de nitrogen i no donava compliment als límits de qualitat de l’aigua depurada que marca la Directiva 91 271 de la Unió Europea.

L’ampliació de l’EDAR estava inclosa en el Programa de Sanejament d’Aigües Residuals Urbanes (PSARU) prevista per l’any 2005, però no es va poder executar per manca de finançament. L’any 2015, la Diputació de Barcelona va finançar aquestes obres i l’execució del projecte que incorpora una part anòxica al procés que permet nitrificar i desnitrificar i, per tant, aconseguir l’eliminació biològica del nitrogen per donar compliment a la normativa europea.

En l’acte d’inauguració que ha tingut lloc el divendres 7 d’abril, Mercè Conesa ha destacat la importància d’aquesta instal·lació per al tractament de les aigües residuals de la ciutat de Berga, però especialment també pel paper aportat per la Diputació de Barcelona a l’hora de finançar aquestes obres al costat de l’Ajuntament del Berga i del Consell Comarcal del Berguedà. Conesa ha destacat que aquest és un projecte rellevant per a la qualitat mediambiental i decisiu per al bon funcionament del cicle de l’aigua, un recurs al que s’han de destinar els esforços i recursos que calgui.

Les obres realitzades han consistit en la instal·lació d’un sistema de tractament biològic mitjançant l’orejada prolongada per a l’eliminació de nutrients i el tractament de fangs amb la instal·lació de centrífugues per la seva deshidratació i d’un espessidor de fangs. Alhora que es realitza l’ampliació de l’edifici de control amb un augment de l’espai per a taller, millores elèctriques i millores de procés amb la instal·lació de sensors en punts crítics i instal·lació de variador de freqüència.

Amplieu la informació en el vídeo següent.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Notícies d'arreu, general,