Foix Les fotografies són d'Isi Torres, fotògrafa afeccionada gran coneixedora del Parc

El Consorci del Parc del Foix edita el calendari 2022 amb imatges de paisatge i detalls de l'espai natural

15/12/2021

El calendari 2022 del Parc del Foix ja és una realitat. Aquesta vegada compta amb imatges de paisatge i detalls del Parc fets per la fotògrafa afeccionada Isi Torres, de Santa Margarida i els Monjos. Gran coneixedora del Parc i de la natura en general, és una de les persones que, des de l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos, fan funcionar de manera eficient la conservació de l'entorn. Del calendari se n’han editat 6.000 exemplars, que es reparteixen gratuïtament als veïns dels municipis del Parc i estan a disposició dels visitants fins que s'esgotin a l'Oficina del Parc del Foix, els ajuntaments i l'equipament Molí del Foix. Centre d'interpretació històric i cultural.

En el text del calendari s’explica que el Parc del Foix es troba en un moment delicat. "Si bé l'èxit de la conservació dels darrers vint-i-cinc anys es pot valorar des de qualsevol perspectiva: la naturalística, la urbanística i la del visitant que es troba amb un espai en plena ebullició de la natura en el seu millor estat, encara trobem mostres, poques però molt visibles, de manca de civisme i poca sensibilitat cap a la natura que costen molt d'eradicar, les persones causants de les quals semblen refractàries a qualsevol prova de diàleg, a la informació i al sentit comú."

L'any 2022 es presenta per al Parc com un any molt actiu i profitós, ja que després de les restriccions i els assumptes encallats per la pandèmia, ja es torna a veure la llum i s'activen tots els engranatges per dur a terme el que no s'ha pogut fer fins ara. La voluntat i l’entusiasme són ben presents en aquest nou any, i en són un bon exemple la implicació de l'Ajuntament de Castellet i la Gornal amb el turisme sostenible i la de l'Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos amb la recuperació de la memòria de la ramaderia extensiva i del castell de Penyafort. També s’explica que s’han engegat projectes a la font d'Horta, a la Senabra, a Castellet i a la Plana Morta.

Podeu descarregar-vos el PDF del calendari del Parc del Foix 2022 en aquest enllaç.

Categoria: Foix, Educació ambiental, ODS,