Foix | Garraf | Olèrdola Hi han participat més d’un miler d'escolars de l’àmbit dels parcs

El Conjunt Monumental d'Olèrdola acull les sortides escolars del programa Viu el Parc

04/12/2017

Els dies 21, 22, 23, 28, 29 i 30 de novembre, un total de 1.115 alumnes de 5è de primària dels municipis d’Avinyonet del Penedès, Begues, Castelldefels, Gavà, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls, Olivella, Sant Pere de Ribes, Santa Margarida i els Monjos, Sitges  i Vilanova i la Geltrú van gaudir de diverses activitats sobre el patrimoni natural i humà dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix.

Durant les sis jornades, els infants van realitzar diverses dinàmiques de descoberta del patrimoni natural i històric dels parcs: un itinerari sensorial pel bosc per a conèixer la flora i la fauna, una descoberta del patrimoni de la pedra seca i de les tombes antropomorfes dels Albats, una gimcana dins el recinte arqueològic i un taller de pintures rupestres.

Durant aquestes jornades vam comptar amb la col·laboració de dos actors, Nicolás Carvajal i Ivan Giménez, els quals van interpretar el personatge d’un pirata morisc. Durant les activitats van fer aparicions per sorpresa, van explicar d’on venien els pirates, com es refugiaven a les cales del Garraf i on amagaven les seves naus entre roques per sorprendre vaixells.

La cloenda va ser protagonitzada pel pirata Espasa Silenciosa i el seu cofre del tresor amb vuit cadenats que va poder obrir gràcies a les claus que els infants van trobar durant la realització de la gimcana. A dins hi havia objectes diversos com glans, fòssils, herbes medicinals, un bot de vi... i un mapa de la Xarxa de Parcs Naturals. Es va arribar a la conclusió que el veritable tresor dels parcs no són les monedes d’or, sinó els seus valors naturals, històrics i culturals i que tenim la clau  per preservar-los entre tots i totes.

Les escoles van gaudir d’unes jornades de convivència entre alumnes de diferents municipis dins del marc d’un programa, Viu el parc, pensat per descobrir els parcs naturals des d’un vessant lúdica-formativa, promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona.

Font de la informació: Viu el parc / CIMA

Categoria: Foix, Educació ambiental, Garraf, Viu el parc, Educació ambiental, Olèrdola, Educació ambiental, general,