Garraf S'han col·locat el plafó 'El Garraf vermell' i el de 'Benvinguts al Parc'

El Parc del Garraf millora la senyalització i instal·la un nou plafó interpretatiu sobre geologia i flora a la zona de Mare de Déu de Bruguers, a Gavà

10/10/2022

Recentment, el Parc del Garraf ha renovat antigues senyalitzacions a la zona de Mare de Déu de Bruguers, en l’àmbit del municipi de Gavà. Així, s'ha instal·lat un nou plafó interpretatiu corresponent a la geologia i a la flora del Garraf vermell i també s'ha substituït el plafó d’entrada a l'espai natural 'Benvinguts al Parc'.

Per tal de millorar la senyalització i donar a conèixer els valors naturals i de conservació, el Parc del Garraf ha instal·lat a la zona de Mare de Déu de Bruguers, al municipi de Gavà, un nou plafó interpretatiu sobre la geologia i la flora d’aquest delicat i curiós espai dins l'espai natural protegit.

El plafó interpretatiu porta per nom "El Garraf vermell. Una geologia fràgil i singular" i aborda la singularitat geològica i florística de la zona del Garraf vermell i aporta moltes imatges, dades curioses, un mapa de localització i unes explicacions molt didàctiques i divulgatives sobre els principals elements d’interès geomorfològic i sobre la flora d’aquests indrets. La localització del plafó és a l’itinerari GR-92, a l’inici del corriol que  surt de l’ermita de Bruguers i puja al castell d’Eramprunyà.

Aquest plafó se suma a altres plafons interpretatius ja presents al Parc del Garraf com el plafó sobre l’Arc de Bruguers, també anomenat roca foradada, situat en el GR-92, pujant cap el castell d'Eramprunyà, just passat l’Arc. Element de gran interès i fragilitat, per protegir-lo l’any 2021 l’Ajuntament de Gavà va delimitar i tancar-ne l’accés i el Parc del Garraf va completar la instal·lació amb aquest plafó interpretatiu (més informació aquí). El plafó subratlla, d’una banda, la vàlua de l’Arc de Bruguers com a patrimoni geològic d’interès local que cal conservar i, d’una altra, la singularitat de l’indret a partir de l’explicació de la seva formació i transformació des del Triàsic inferior (240 milions d’anys) fins a l’actualitat.

Completant l’actuació de renovació de la senyalització en aquest indret, també s’ha renovat i instal·lat a la zona de l’aparcament de Mare de Déu de Bruguers el plafó d’entrada al Parc del Garraf “Benvinguts al Parc”. L'Ajuntament de Gavà, a més, ha retirat tot de senyalització antiga.

Per a més informació sobre els plafons interpretatius, es pot consultar aquesta pàgina de la web Conservació de la biodiversitat a la Xarxa de Parcs Naturals.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Relleu, Paisatge, Geologia, flora, hàbitats, Divulgació, Webs, Publicacions, Garraf, Educació ambiental, Educació ambiental,