Diputació de Barcelona | Garraf | Xarxa de Parcs Naturals S'han concretat quatre línies d'actuació per al 2020

Intensa activitat del Parc del Garraf a l'Alguer

21/11/2019

Els vincles existents entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de l’Alguer, amb l’agermanament entre els parcs de Port del Comte i del Garraf, la col·laboració amb l’oficina de la delegació del Govern, i amb l’Obra Cultural de l’Alguer han creat una plataforma que promou l’intercanvi d’experiències i l'enfortiment exponencial en els àmbits de la gestió del nostre patrimoni natural i cultural, de l’ús social i del desenvolupament econòmic sostenible d’ambdós territoris, tot plegat en el marc d’una llengua comuna.

D’aquesta manera, el divendres 15 de novembre una delegació formada pel diputat delegat d’Espais Naturals, Josep Tarín, acompanyat pel cap de la Direcció Territorial, Xavier Roget, i per Jordi Aligué i Anna Bellvehí, de la direcció de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, han desenvolupat una intensa agenda d’actes a la ciutat de l’Alguer en el marc dels convenis de col·laboració existents amb l’Obra Cultural de l’Alguer i entre els parcs agermanats del Garraf i de Port del Comte.

En primer lloc, es va produir una reunió de treball amb el director del Parc de Port del Comte, Mariano Mariani, per tal d'acordar i concretar el Pla d’activitat 2020, que s’haurà de desenvolupar en el context de l’agermanament amb el Parc del Garraf.

L'any vinent, aquestes actuacions es concretaran en quatre aspectes: l’intercanvi d’estudiants, la creació de recursos pedagògics per a la prevenció d’incendis forestals, la concreció d’informació física i digital de l’agermanament i el recolzament a l’activitat de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l’Obra Cultural de l’Alguer.

Seguidament, es va produir una reunió de treball a l’Escola d'Hostaleria de l’Alguer, amb el gerent, Vicenzo Scanu, i el director, Antonio Mura, per tal de tancar els detalls i procediment d’un acord de col·laboració per dur a terme l’intercanvi d’alumnes i mestres de les respectives escoles de cuina de l’Alguer i de Sitges, per a una primera experiència professional i pedagògica. Aquests alumnes podran realitzar aquesta estada professional en els respectius restaurants acreditats per ambdós parcs pels programes Parc a taula i Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). En el cas dels alumnes algueresos, rebran una formació prèvia de llengua algueresa.

A primera hora de la tarda, el síndic de l’Alguer, Mario Conoci, va rebre a la delegació i va mostrar tot el suport institucional a les accions de col·laboració que s’estan desenvolupant entre l’Alguer i Catalunya.

Finalment, a les 18.30 h es va presentar al Museu Arqueològic de l’Alguer, el llibre Art i natura, l’aposta de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts. La publicació recull l'experiència de més de quinze anys de gestió d’un equipament cultural singular al bell mig d’un espai natural protegit, així com del camí col·lectiu de tantes institucions, entitats i, principalment, tants artistes que hi han col·laborat i que amb les seves obres conviden a obrir mirades noves al nostre territori, i amb qui l’Alguer sempre ha mantingut una intensa col·laboració.

En l’acte van participar el President de l’Obra Cultural, Pino Tilloca, i el delegat del Govern de la Generalitat a l’Alguer, Gustau Navarro, a banda de la delegació de la Diputació de Barcelona, abans esmentada i encapçalada pel diputat Josep Tarín.

Categoria: Educació ambiental, Diputació de Barcelona, Educació ambiental, Garraf, Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, general,