Foix | Olèrdola | Garraf Als parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

Se celebra el 1r Fòrum Permanent per a la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible

09/02/2018

L’acte va tenir lloc el dimecres 31 de gener a la Masia d’en Cabanyes, a Vilanova i la Geltrú. Van assistir-hi més d’una trentena de representant d’ajuntaments, allotjaments i empreses d’educació ambiental. A la sessió també va assistir-hi Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, el qual es va comprometre a fer anar de la mà els dos certificats de sostenibilitat que s’estan implementant en el territori: el Biosphere i la CETS.

Durant l’acte es va presentar els resultats de l'auditoria que van passar els tres parcs implicats, Parc del Garraf, Parc d’Olèrdola i Parc del Foix, i es van mostrar els punts forts, els punts febles i les conclusions de l’informe redactat per Europarc.

De l’informe destaca com a punt fort la planificació comuna als tres parcs relativa a l’ús públic i la gran diversitat de recursos turístics en l'àmbit CETS. Com a punt dèbil, cita la manca de gestió de les àrees protegides marines, el cert grau de perillositat d’accés als parcs, especialment en bicicleta, i el grau baix de participació d’empreses turístiques a la CETS, entre d’altres.

El segon punt de l’ordre del dia del 1r Fòrum Permanent va ser la gestió de l’organització per implementar el Pla d’actuacions amb el qual s’han compromès els parcs per tal de tirar-lo endavant durant el període 2017-2021. Es va presentar la metodologia de treball, novetats en la gestió de la CETS, i com s’articularan les reunions de treball (grups de treball). Els representants de vàries entitats, com els parcs, ajuntaments de l’àmbit CETS i Xavier Font, cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació de Barcelona, van presentar davant dels assistents el seu compromís per començar a treballar en les actuacions d’aquest 2018.

Una de les novetats presentades va ser el nou logotip de la CETS,  ja que la Federació Europarc està treballant per millorar la seva imatge i estratègia comunicativa.

Tota la documentació i l’acta de la CETS es pot consultar a Turisme sostenible als espais naturals, pàgina web que es va presentar als assistents del primer Fòrum Permanent com a eina eficaç que permet que tots els interessats estiguin informats del procés d’implementació als tres parcs de les trenta-dues actuacions.

Categoria: Foix, Olèrdola, Garraf, general,