Guilleries-Savassona Propostes d'oci i cultura fins al mes de novembre

Després de la Matinal, segueixen les activitats del programa Viu el parc

27/09/2015

Després de la Matinal al parc del diumenge, 27 de setembre, a la Font Trobada de Folgueroles, segueixen les activitats del programa Viu el parc i, entre moltes d'altres propostes, arriba l'hora de la Poesia als parcs. Lletres i paisatges l'11 d'octubre a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona (Tavèrnoles).

El diumenge 27 de setembre, al parc de la Font Trobada de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona ha acollit la 10a edició de la Matinal Viu el parc. Els més matiners a un quart d'onze ja desafiaven la gravetat al rocòdrom instal·lat de Climbat. Els més petits s'han pogut pintar i decorar la cara amb motius de natura al taller de pinta-cares. Mentrestant, altres infants han construït un magnífic hotel per a insectes i elaborat imants amb animals diversos als tallers a càrrec d'ACER. En aquesta ocasió, per continuar amb la col·lecció de mascotes dels parcs, la mascota realitzada ha estat la guilla, elaborada amb material de Jumping Clay. A les 12 h, la contacontes Caro Von Arend ha ofert una selecció de narracions del poeta Verdaguer basades en rondalles populars i llegendes que prop d'un centenar de persones entre grans i petits han escoltat atentament.

Durant mig matí els núvols amenaçaven pluja, però aquest fet no ha desanimat ningú i, finalment, sota un sol esplèndid, la gresca, música i ball de l'Os Pedrer ha posat punt i final a un matí magnífic, en què prop de 400 persones s'han apropat a gaudir de totes les activitats.

Però el programa Viu el parc no s'atura i el diumenge 4 d'octubre, de les 11 a les 14 h, el Centre d'Estudis dels Rius Mediterranis del Museu del Ter organitza una activitat per descobrir la fauna i la flora del pantà de Sau.

La Poesia als parcs. Lletres i paisatges s'aproparà a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona, al municipi de Tavèrnoles, el dia 11 d'octubre a les 12 h, des d'on gaudireu d'unes vistes excepcionals mentre escolteu bona poesia amb l'espectacle "L'escletxa del verd: poesia i natura. Recital a dues veus en moviment", a càrrec d'Anna Gual i Gemma Casamajó. En cas de pluja, el recital es farà al Centre Cívic de Tavèrnoles (c. de l'Església, 1).

El 18 d'octubre, hi haurà la VIII Fira de Sant Galderic, amb, a les 10 h, la celebració de la VIII Cursa de Sant Galderic (10 km pel municipi) i, a les 11 h, el mercat gastronòmic i d'artesans.

Finalment, el dissabte 21 de novembre, a Sant Julià de Vilatorta, durant tot el dia hi haurà tallers centrats en el món del cinema per a nens i nenes de totes les edats. I l'endemà, 22 de novembre, de les 10 a les 13 h, la sortida mediambiental des del Centre d'Informació de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona fins al parc de les Set Fonts, organitzat per l'Ajuntament de Sant Julià i MeteoVilatorta.

El Programa escolar d'enguany, adreçat com sempre a alumnes de 5è de primària, proposa un joc i una xerrada a l'aula per conèixer els elements més rellevants del parc, l'evolució del paisatge i la seva gestió. Una sortida conjunta completarà les activitats i els aproparà a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona per tal que el coneguin i el gaudeixin d'allò més.

El programa Viu el parc us ofereix un munt d'activitats, variades i engrescadores, per apropar-vos al patrimoni natural i cultural de l'Espai Natural de les Guilleries- Savassona i dels municipis que el conformen.

Font de la informació: ACER i XPN

Categoria: Educació ambiental, Viu el parc, Cursos i tallers, Poesia als Parcs, Guilleries-Savassona, Poesia als parcs, Conferències, Diversos, general,

Tags: viu el parc, poesia als parcs, espai natural guilleries savassona, sant feliuet savassona,