Guilleries-Savassona A càrrec de l'equip d'arqueòlegs de l'Esquerda

El jaciment iber del Casol de Puigcastellet, a Folgueroles, entra en un projecte d'investigació de quatre anys de durada

Casol de Puigcastellet, jaciment iber a Folgueroles. Autor: Ricard Badia

20/09/2022

El jaciment iber del Casol de Puigcastellet, a Folgueroles, en l'àmbit de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, formarà part de l'àmbit d'estudi del projecte 'Anàlisi diacrònica del territori fortificat del Ter: el nucli de l'Esquerda i el seu entorn'. A càrrec de l'equip d'arqueòlegs de l'Esquerda, l'estudi durarà quatre anys.

L'equip d'arqueòlegs de l'Esquerda ha presentat el projecte "Anàlisi diacrònica del territori fortificat del Ter: el nucli de l'Esquerda i el seu entorn". Aquest estudi s'ha de portar a terme en quatre anys i que està subvencionat per la Generalitat de Catalunya.

Fruit del conveni entre l'Ajuntament de Folgueroles i el de Roda de Ter, el jaciment de Folgueroles forma part d'aquest entorn d'estudi que dirigeix la Dra. Montserrat Rocafiguera amb la col·laboració de Jordi Gibert i Anna Morales, un equip rigorós que ben segur podrà explicar noves descobertes.

L'Ajuntament de Folgueroles ha avançat a més que el grup de teatre L'Atlàntida de Folgueroles està preparant una escenificació que es podrà veure en el mateix jaciment el dissabte 1 d'octubre, quan se celebra el 22è Cap de setmana ibèric (1 i 2 d'octubre).

Punt d'interès de l'Espai Natural

El Casol de Puigcastellet va ser un assentament iber del segle III aC que va pertànyer a la tribu dels ausetans i que ostentava una funció defensiva. Situada estratègicament als primers contraforts de les Guilleries, en destaquen la muralla rectilínia, que inclou una torre de vigilància, i onze murs de les construccions adjacents que compartimentaven magatzems i habitatges. A l’entorn del jaciment hi ha plafons que expliquen la funció de les diferents estances.

Apareix com un dels deu punts d'interès que es destaquen en el desplegable de benvinguda de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona i s'hi pot accedir sortint de l'Àrea d'esplai de la font Trobada i seguint l'itinerari senyalitzat circular SL-C 123 El Casol de Puigcastellet (goolTracking i Wikiloc).

Font de la informació: Ajuntament de Folgueroles

Categoria: Guilleries-Savassona, ODS,