Guilleries-Savassona També hi han col·laborat l'ACA i el CERM

L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona i Meteoguilleries instal·len a la riera Major un sistema de control i mesura de l'aigua al pont de Bojons

Instal·lació del sistema de control i mesura de l'aigua. Autor: Meteoguilleries

26/07/2022

La riera Major aboca les seves aigües al Ter entre Sau i Susqueda i també nodreix d’aigua de boca Vilanova de Sau. El sistema, instal·lat per l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i Meteoguilleries al pont de Bojons, a Sant Sadurní d'Osormort, mesurarà la temperatura de l’aigua i l’alçada de la làmina. Amb aquests valors i tenint en compte les dimensions constants del pont per on circula, farà un càlcul molt aproximat del cabal.

Les mesures és faran de forma continua cada 5 minuts i, entre d’altres, els valors es mostraran en l’espai web de Meteoguilleries en temps real. La temperatura de l’aigua té una gran importància per a les espècies que hi habiten, especialment la truita de riu, molt sensible als canvis. El nivell que es visualitzarà contínuament serà de gran importància en moments de grans precipitacions a la capçalera i que provoquen grans augments sobtats del nivell de l’aigua.

Aquest equipament complementa també l’estació meteorològica municipal homologada que està situada a l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Osormort i que aporta dades de qualitat tant de temperatura de l’aire com de pluviometria.

D'aquesta manera, ara es podrà observar i fer el monitoratge de les diferents variables en un ecosistema hídric molt important a la comarca d'Osona i a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona. Aquesta riera, que neix als peus del Montseny i desemboca al Ter, entre Sau i Susqueda, presenta grans reptes pel que fa a la seva gestió, tant per la qualitat com per la quantitat de recursos i la seva importància mediambiental i per a les especies que hi viuen.

El projecte ha estat impulsat per l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i Meteoguilleries i compta amb la important participació de l'ACA (Agència Catalana de l’Aigua) i el CERM (Centre d’Estudi dels Rius Mediterranis UVic-UCC).

Font de la informació: Meteoguilleries

Categoria: Hidrologia, Meteorologia, Recerca i seguiment, Divulgació, Webs, Guilleries-Savassona, Biodiversitat, ODS,

MeteoguilleriesMeteoguilleries