Litoral Es treballa en un pla de mobilitat per restringir accessos

ADF i entitats del Parc de la Serralada Litoral recullen residus de botellots al camí de la Cornisa i entorn de Sant Mateu

15/09/2021

El dissabte i diumenge, 11 i 12 de setembre, tant voluntaris de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de Teià, Alella, Premià de Dalt, la Conreria i Vallromanes, com voluntaris de l’associació Save the project i altres usuaris del Parc de la Serralada Litoral van recollir deixalles al camí de la Cornisa, coll de Clau, coll de Can Gurguí i entorn de Sant Mateu. Eren restes dels botellots que va deixar una colla de joves la nit del divendres 10 de setembre.

Alguns integrants de l’entitat Save the project, que entrenen habitualment al Parc de la Serralada Litoral, van deixar l’entrenament previst per recollir un total de vint-i-dos sacs de residus al mirador de la Cornisa i a l’entorn de Sant Mateu (vegeu les publicacions al seu Instagram). Les ADF es van organitzar igualment arran dels fets (vegeu el Twitter de l'Ajuntament de Teià).

També es van mobilitzar altres persones anònimes, impotents davant la situació, que van ajudar a recollir restes i també van avisar als serveis sanitaris per la presència d'un parell de joves inconscients. Entre els danys, hi ha també el pastor elèctric de la finca de Sant Mateu.

El Consorci del Parc de la Serralada Litoral agraeix el treball desinteressat d’aquestes entitats i persones anònimes. Així mateix, alerta del volum i risc que comporten aquests botellots, que s’organitzen espontàniament amb desenes de joves accedint amb cotxes al medi natural. Per aquest motiu, treballa en un pla de mobilitat que ordeni i reguli els accessos al Parc.

D’altra banda, el president del Consorci del Parc i alcalde de Teià, Andreu Bosch, ha sol·licitat ajuda als Mossos d’Esquadra perquè les policies locals es troben sobrepassades pel nombre, el volum i la freqüència dels botellots.

Categoria: Litoral, ODS,