Litoral | Xarxa de Parcs Naturals Poden trobar-se en equipaments d'educació ambiental i oficines d'informació

Litoral se suma a la col·lecció de mapes tàctils dels parcs

11/01/2016

Els plànols, realitzats en el marc del Conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i l'Obra Social 'la Caixa', són una versió integrada en tinta, relleu i braille de plànols esquemàtics dels parcs, útils tant per a persones vidents com amb dificultats de visió. S'han produït en una làmina tàctil en vinil en color, que inclou macrocaràcters, relleu i braille que es munta sobre un suport rígid de gran durabilitat.

L'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona duu a terme nombroses accions encaminades a facilitar l'accés al medi natural a les persones amb discapacitats. Les dificultats d'alguns col·lectius per realitzar activitats, ja es tracti d'itineraris, rutes guiades, activitats lúdiques o activitats escolars, que s'ofereixen en els espais protegits reclamen que es facin tots els esforços possibles per tal de millorar l'accessibilitat de tothom.

El portal web de la Xarxa de Parcs Naturals ofereix a la plana L'accessibilitat a la Xarxa tota la informació relativa als diversos itineraris adaptats, rutes teatralitzades inclusives i rutes amb geocaching que poden realitzar-se als parcs a més a més dels jocs interactius existents, el material de préstec (bicicletes handbikes, Joëlette, terceres rodes, bicicleta tàndem, dossiers adaptats de rutes, etc.) i els programes escolars Coneguem els nostres parcs i Viu el parc. El web també recull els materials educatius que engloben la Guia dels parcs, la col·lecció Els contes de la Xara i el Pau, les fitxes de flora i fauna i els mapes tàctils.

Aquests darrers són una versió integrada en tinta, relleu i braille de plànols esquemàtics dels espais protegits de la Xarxa de Parcs Naturals, útils tant per a persones vidents com amb dificultats de visió, produïts en una làmina tàctil en vinil en color, que inclou macrocaràcters, relleu i braille que es munta sobre un suport rígid de gran durabilitat. La seva mida és de 45x30 cm.

Els mapes s'emmarquen en el Conveni de col·laboració entre l'Obra Social "la Caixa" i la Diputació de Barcelona per al desenvolupament del Pla de gestió integral per a la conservació dels sistemes naturals de la Xarxa de Parcs Naturals que duu a terme alguns projectes per adaptar itineraris senyalitzats i programes pedagògics al col·lectiu de persones amb discapacitats físiques i sensorials.

Fins al moment, havien aparegut els mapes tàctils corresponents al Parc Natural del Montseny, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, els Parc del Garraf i d'Olèrdola, el Parc del Montnegre i el Corredor, el Parc del Castell de Montesquiu, l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, el Parc Natural de la Serra de Collserola i el Parc de la Serralada de Marina. La col·lecció s'amplia ara amb el plànol del Parc de la Serralada Litoral i es preveu que durant el 2016 es completi amb les versions accessibles del Parc del Foix i del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Podeu trobar-los en alguns equipaments d'educació ambiental i a les principals oficines d'informació dels parcs o, en format PDF o JPG, a l'enllaç següent.

Categoria: Viu el parc, Litoral, Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, general,