Marina Les obres solucionen els problemes d'erosió que presentava l'accés a l'equipament

El Parc de la Serralada de Marina arranja el camí que porta fins a l'Observatori Astronòmic de Tiana

12/05/2021

S’estan duent a terme les obres d’arranjament del camí que porta fins a l’Observatori Astronòmic de Tiana, equipament situat en l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina. L’actuació resoldrà els problemes erosius greus que presenta aquest accés. Mentre durin les obres, de dilluns a divendres es tancaran els accessos i els caps de setmana s'habilitarà un pas per als visitants. Les obres estan pressupostades en 23.543,75 euros.

El fet que el material del camí pujador que porta fins a l’Observatori Astronòmic de Tiana sigui bàsicament el sauló, sumat al pendent pronunciat que presenta, fa que cada vegada que plou s’hi formin xaragalls que dificulten l’accés dels usuaris a l'equipament. A més, la pluja també arrossega una gran quantitat de material del camí que envaeix la part asfaltada que dona accés a la deixalleria municipal, situada davant de l’Observatori.

Per resoldre d’una manera definitiva aquesta problemàtica, actualment s’està substituint una capa de 10-15 cm del paviment actual de terra per terra tractada del tipus sauló sòlid (un compost natural de diferents terres i lligants hidràulics: calç hidràulica, ciment...). Amb això, s’estabilitzarà tot el gruix del paviment. També es substituiran per travesses noves vuit travesses de fusta de pi de 2,5 m de llargada que ara es troben en mal estat.

El camí té una longitud de 83 m i una amplada màxima de 5 m i mínima de 4 m i el seu arranjament s’han pressupostat en 23.543,75 euros. S’han col·locat rètols de senyalització a l’inici i al final del camí i, durant les obres, entre setmana es tancaran els accessos i els caps de setmana s'habilitarà un pas per als visitants a l'edifici.

Observatori astronòmic, punt d'informació i inici d'itineraris

L'Observatori Astronòmic de Tiana, equipament construït per la Diputació de Barcelona, cedit a l'Ajuntament de Tiana i inaugurat el desembre del 2002, es troba situat a la zona del poliesportiu de Tiana. A la planta baixa hi ha un Punt d'Informació del Parc i també és el punt de sortida dels itineraris SL-C 145 La vall de Montalegre i SL-C 95 de Tiana al turó d'en Galceran. És gestionat mitjançat un conveni de col·laboració entre el Consorci del Parc de la Serralada de Marina, l’Ajuntament de Tiana i el Grup d'Astronomia de Tiana.

Categoria: Marina,