Marina En el marc del projecte europeu de gestió hídrica BINGO

El Parc de la Serralada de Marina participa en una sessió de treball sobre el canvi climàtic, a Badalona

04/02/2016

L'Ajuntament de Badalona va organitzar el 26 de gener una sessió de treball sobre el canvi climàtic amb l'objectiu de conèixer l'impacte dels seus efectes en les actuals infraestructures de la ciutat en la qual van participar activament representants del Parc de la Serralada de Marina.

Badalona és l'única ciutat de l'estat que participa, conjuntament amb l'empresa Aqualogy, en el projecte europeu BINGO (Bringing INnovation to onGOing water management), una iniciativa que té l'objectiu de proporcionar als gestors del cicle integral de l'aigua coneixement i solucions als reptes derivats del canvi climàtic de manera transversal i que pretén adaptar les polítiques de gestió hídrica de la ciutat al canvi climàtic.

En el projecte també estan implicades administracions com el Parc de la Serralada de Marina i agents privats com la confraria de pescadors, el port de Badalona o els clubs esportius nàutics de la ciutat.

Aquesta primera sessió de treball ha donat l'oportunitat a tots els agents involucrats (administracions, comunitat científica i societat civil) de participar en el projecte detectant els riscos i vulnerabilitats de la ciutat així com saber com s'hauria de modificar la planificació territorial del municipi de cara als propers anys.

Per la seva banda, els representants del Parc de la Serralada de Marina van poder aportar la seva visió. Un punt de vista important atès que la serralada de Marina és, d'alguna manera, qui proveeix d'aigua la ciutat a través de l'escorrentia i de les rieres i torrents i, consegüentment, en funció de la gestió del sòl que s'hi realitzi es permetrà una major infiltració de l'aigua, recàrrega del freàtic, s'evitaran processos erosius, etc. a més a més del fet que els torrents i les rieres de la serralada de Marina tenen, qualitativament parlant, una importància cabdal i constitueixen hàbitats d'interès comunitari, com ara els alocars, de gran valor en termes de conservació.

El projecte BINGO té una durada de 4 anys i donarà les eines perquè Badalona adapti el seu clavegueram i gestió hídrica a les noves condicions climàtiques que es donaran durant el segle XXI.

La presentació de la jornada de treball ha estat a càrrec del regidor de l'Àmbit Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, i del regidor d'Espais Públics, Javier López. Tots dos han destacat que l'adaptació de la ciutat als efectes que siguin conseqüència del canvi climàtic ha de traslladar-se a tots els aspectes de la planificació territorial de la ciutat. Aquesta transformació ha de ser una prioritat en les polítiques públiques passant de la fase de l'estudi i la diagnosi a l'execució.

Categoria: Marina, Hidrologia, Planificació i avaluació, Biodiversitat, Gestió del medi, general,