Marina Entre d'altres, es va recrear l'activitat tèxtil i l’escriptura

2a edició de 'Els ibers tornen a casa seva' a les Maleses

11/06/2018

Amb motiu de la Festa Major de Montcada i Reixac, el dissabte 19 de maig va tenir lloc la II Edició Recreativa al jaciment ibèric de les Maleses. L’activitat estava organitzada pel Museu Municipal de Montcada i Reixac en coordinació amb la Caminada Popular que promou El Cim (Centre Excursionista de Montcada i Reixac) des del municipi.

L'activitat recreativa "Els Ibers tornen a casa seva" forma part del programa didàctic que des de fa més de trenta anys s'imparteix a l'INS Montserrat Miró dins de la matèria ”Introducció a l'arqueologia”. Durant la jornada, els alumnes i els professors, tots ells amb indumentària ibera, van rebre els visitants que, després de la llarga caminada feta des de Montcada, agraïen una estona de descans.

Durant el matí, els ibers van explicar al visitants la seva forma de vida i els van convidar a participar del ritual de fundació del poble. Després, aquelles persones que volien van poder participar en les diferents activitats que es desenvolupaven a diferents cases. Així, van poder moldre la farina, veure com es filava i teixia la llana, com s'escrivia o com es feien diferents ornaments.

En definitiva, la recreació va oferir una nova visió als visitants del cim de les Maleses i un aprenentatge directe als alumnes implicats.

Aquesta activitat va comptar amb el suport logístic del Parc de Serralada de Marina, de l'Ajuntament de Montcada i Reixac i de l'ADF La Serralada. Enguany, per primera vegada també s’hi van afegir alumnes i professors de l'INS Alba del Vallès, de Sant Fost de Campsentelles.

Us convidem a veure el vídeo "Maleses viatge en el temps IIa Edició" [Youtube] que us permetrà descobrir totes les activitats que es van realitzar.

Font de la informació: Museu Municipal de Montcada i Reixac

Categoria: Marina, Educació ambiental, general,