Montesquiu Aquest 2016 se celebra la 21a edició

Arriba el Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu

26/05/2016

Enguany, els actes centrals de la 21a edició del programa Viu el parc són la Festa al parc i la 17a edició del Ral·li fotogràfic del Castell de Montesquiu. Ambdues propostes tindran lloc el diumenge 5 de juny. A més a més, la Cabanya del Castell acollirà diverses exposicions.

El diumenge 5 de juny, la ja tradicional Festa al parc del Castell de Montesquiu engegarà motors a les 9 h del matí amb les inscripcions al 17è Ral·li fotogràfic del Castell de Montesquiu que es podran fer fins a les 11 h.

La festa es desenvoluparà durant tot el dia. Així, a partir de les 10.30 h s'oferiran tallers de natura, a càrrec d'ACER; jocs per a tothom de la mà de Fefe i companyia; música festiva de Semproniana i un taller de manualitats per fer la mascota del parc amb Jumping Clay. Finalment, a les 12.45 h l'espectacle del gran clown Marcel Gros clourà la festa.

A més a més, entre les 11 i les 14 h i les 16 i les 19 h, el Castell de Montesquiu obrirà les seves portes de manera gratuïta a tothom qui el vulgui visitar, tot i que cal inscriure's durant el matí perquè l'aforament és limitat.

El mateix 5 de juny, tindrà lloc el 17è Ral·li fotogràfic. Organitzat amb la col·laboració del Grup Fotogràfic Manlleu i obert a tothom, és una iniciativa que vol promoure els valors naturals, culturals i històrics del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà.

Aquest 2016, hi haurà tres temàtiques que no es donaran a conèixer fins al moment de la inscripció. De les 9 a les 14 h, per tant, tothom podrà realitzar les seves fotografies, però només s'acceptarà una imatge per a cada tema. Hi haurà tres categories de premis, el premi a la millor col·lecció; tres premis a la millor fotografia de cada tema, i un premi especial per a participants de fins a 12 anys.

El lliurament de premis tindrà lloc el dissabte 2 de juliol a la Cabanya del Castell de Montesquiu i les fotografies finalistes i guanyadores s'hi exposaran del 2 al 31 de juliol.

Un any més, el programa Viu el parc proposa una manera diferent de descobrir i gaudir de la natura, del patrimoni i de la cultura pròpia del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que l'envolten. També tindrà lloc el Programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Bisaura.

Descarregue-vos el programa del 21è Viu el parc, aquí.

Descarregueu-vos les bases del 17è Ral·li fotogràfic, aquí.

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Montesquiu, general,