Montnegre-Corredor Les jornades incloeun dues passejades conscients i un debat tècnic

El Parc del Montnegre i el Corredor organitza unes jornades participatives sobre la convivència de la bicicleta al Parc

27/10/2021

El Parc del Montnegre i el Corredor, amb el suport de l’Escola de Natura del Corredor, organitza unes jornades tècniques participatives sobre la convivència de la bicicleta al Parc. Titulades BiciCívic: Bicicleta Cívica al Parc, el debat tècnic es farà el dijous 18 de novembre de forma virtual. A més es faran dues passejades conscients en bicicleta a Can Bosc (Dosrius) el dissabte 30 d’octubre i a Hortsavinyà (Tordera) el dissabte 13 de novembre, amb un debat posterior.

El debat tècnic és un debat obert a partir de diferents aportacions expertes, en relació amb els impactes sobre el medi derivades de la circulació de bicicletes, sobretot en els corriols en gran pendent, i és obert a ciclistes, tècnics del Parc i locals, experts en el sòl i ecòlegs, propietaris dels terrenys, grups excursionistes, grups de BTT i a altres col·lectius implicats. Es farà el dijous 18 de novembre, de les 19 a les 20.30 h, a través de la plataforma Zoom. Cal inscripció prèvia. Informació i inscripcions al telèfon 937 955 405 o al correu electrònic enc@pangea.org, de l’Escola de Natura del Corredor.

Sortides en bicicleta

La passejada en bicicleta pel Parc serà guiada per un expert en el medi natural, a ritme lent i atenta al que va succeint. L’objectiu és doble, per una banda, permetre copsar el territori amb uns altres ulls per descobrir indrets i valors naturals; i, per l’altra, avaluar els impactes potencials de determinades conductes sobre el medi i els altres usuaris.

Després de la ruta en bicicleta, es durà a terme una breu tertúlia entre els participants per tal d’extreure’n conclusions sobre descobertes, impactes i vulnerabilitats i fer un recull de propostes i bones pràctiques. La jornada començarà a les 9 h i acabarà a les 12.30 h.

Se’n faran dues edicions, a escollir‐ne una: el dissabte 30 d’octubre amb una sortida per la muntanya del Corredor (inici des de Can Bosc, municipi de Dosrius) i el dissabte 13 de novembre amb una sortida pel Montnegre (inici a Hortsavinyà, municipi de Tordera). Hom pot participar a una o altra, segons la conveniència o proximitat de cadascú.

Cal inscripció prèvia perquè les places són limitades. Informació i inscripcions al telèfon 937 955 405 o al correu electrònic enc@pangea.org, de l’Escola de Natura del Corredor.

Categoria: Montnegre-Corredor, Educació ambiental, ODS,