Montnegre-Corredor Les tasques es van realitzar en dues fases

Es desmantella la torre de guaita del turó d'Onofre Arnau

13/06/2016

Durant la segona quinzena del mes de maig, es van dur a terme els treballs de desmantellament i retirada de restes d'aquesta torre de guaita. Els treballs van ser realitzats per la Diputació de Barcelona conjuntament amb un grup de voluntaris del municipi de Mataró i coordinats per l'Ajuntament de Mataró.

La Diputació de Barcelona, dins el marc de les campanyes de prevenció d'incendis, va instal·lar l'any 2007 una torre de guaita al cim del turó d'Onofre Arnau, en conveni amb el propietari de la finca. Actualment, la torre havia quedat obsoleta i fora d'ús, el seu estat estava força malmès i era un element que patia continus actes vandàlics, fets que representaven un nivell de perillositat elevat.

A causa de la complicada accessibilitat al cim del turó, inicialment la torre fou instal·lada mitjançant un helicòpter. El seu desballestament actual s'ha realitzat manualment, gràcies al suport conjunt entre l'Ajuntament del Mataró, el Parc del Montnegre i el Corredor i els grups de voluntaris de la Colla Maimakansu i l'ADF Serra de Marina.

Els treballs de retirada de restes realitzats amb el suport del voluntariat es van fer en dues fases. Així, el 19 de maig es va retirar la fusteria que constituïa la torre, i el 4 de juny es va procedir a l'enretirada de la runa de la base de sustentació de formigó de la torre.

Els treballs previs a aquestes accions van ser duts a terme dies abans per la colla de manteniment de Parc del Montnegre i el Corredor i van consistir en tirar a terra i trossejar la torre i enderrocar la base de formigó per a la seva enretirada posterior, minvant d'aquesta manera els nivell de risc durant l'execució dels treballs.

Les tasques van coincidir amb la Setmana de la natura, iniciativa organitzada per la Xarxa de Custòdia del Territori i la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya.

Categoria: Prevenció incendis, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Montnegre-Corredor, general,